Bergfreunde


Registreer en meld je aan om geen Google-advertenties te zien op het prikbord!
Tevreden over deze winkel. Meerdere malen bij besteld. Geen problemen ondervonden, redelijk snelle levering.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Hier is echt iets misgegaan. DHL heeft overal parcelshops. Vorige week heb ik daar een bestelling laten bezorgen nadat ik de eerste levering had gemist. Op het briefje dat de bezorger had achtergelaten stond een pakketnummer. Daarmee kon ik mijn bestelling laten afleveren op een parcelshop naar mijn keuze (via hun website) en ik kreeg een e-mail nadat deze hier was bezorgd.
 
Bergfreunde is de Bever van Duitsland en zeer betrouwbaar. Goede aftersales en policy. Ook diverse malen dingen besteld. Hoge kortingen eind zomer najaar. Verzendkosten zijn ook laag.
Ik woon bij de Duitse Grens dus als het product niet goed is kan ik het pakket net over de grens Gratis retourneren. ideaal.
Ook als lighthiker kan ik er goed shoppen.
 
Ik zag dat http://www.bergfreunde.nl/ een uitgebreidere collectie had van mijn favoriete merk Exped. Ik vroeg me alleen af waarom Bergfreunde wel en bv Bever niet.
Veel internetwinkels hebben weinig of geen fysieke voorraad maar laten de bij hen bestelde goederen direct door de fabrikant sturen óf als ze wel fysieke voorraad hebben ligt dat eegens centraal.
Ik ken een biologisch dynamische, Italiaanse 'boerderij' (La Vialla) die z'n Nederlandse klanten vanuit een centraal magazijn hier in Nederland bedient en niet opstuurt uit Italië.
Dat zijn slechts een paar manieren waarop Internetverkoop werkt.
Zeker bij een grotere markt dan de Nederlandse werkt dat goed.
Voorbeeld : ik bestelde een keer iets bij Decathlon en wilde dat in de Rotterdamse vestiging ophalen. Er was winkelvoorraad in R'dam en toch stuurde Decathlon het artikel vanuit de centrale opslag naar de winkel in 010 ??? Duurde 3 dagen.
 
Ik wil ook mijn ervaringen delen.
Ik tevreden over de snelle levering.
Echter mijn jas ging na 2 keer gebruiken kapot. Bij capouchon ging koord los.
Dit kan gebeuren en valt onder garantie.
Nu 2 maanden later en vele mailtjes later zit ik nog steeds te wachten op mijn geld.
Dit proces vergt veel uithoudingsvermogen. Hieronder korte opsomming:
- Eerst mailtje sturen
- daarna reclamatie formulier invullen
- aanvullende foto's sturen
- dan mag je artikel retour sturen
- met track en trace binnen 2 dagen retour
- 2 weken wachten en vele mailtjes later totdat ontvangstbevestiging wordt gegeven
- weken wachten voor bevestiging toekenning garantie echter alleen van aankoopbedrag
- Terwijl op website staat dat bij garantie ook verzendkosten worden vergoed.
- Dit is nu de stand van zaken.

Kortom ik vind de aftersales niet geweldig
 
Hier ook alleen nog maar positieve ervaringen, heb nog wel nooit niets moeten terugsturen dus het enige wat ze moesten doen is het afleveren.
 
Maandagavond een leuke aanbieding besteld en vandaag (donderdag) netjes afgeleverd op het opgegeven afleveradres (belgie) waarbij ik via de track&trace prima kon volgen wat de status was.

Mijn eerste indruk is goed. Ook de prijzen zijn interessant.
 
Net voor de kerst een broek en een jas besteld. De broek was te klein, de jas was goed. Retour sticker afgeprint en met de originele doos alleen de broek retour gezonden. Via track en trace keurig te volgen en binnen redelijke termijn stond het bedrag van de broek minus verzendkosten terug op mijn rekening.

Nu valt er over de verzendkosten vast wel iets te zeggen, maar dat vind ik op zich niet zo erg om daarvoor te betalen. Indien het gratis zou zijn komt het via een andere weg toch weer bij de klant terecht, dan beter zo.
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


banner 468x60
Bovenaan