Nachthike 2006
Hiking-site.nl SHOP

Tradities zijn er om in ere te houden, dus zo werd zaterdag 25 november 2006 door Rob en familie de zesde editie van de Nachthike georganiseerd. De zesde editie dus, maar voor Karlijn en mij de eerste en ja na al die verhalen van vorige edities konden wij dit jaar toch echt niet overslaan. Dus zo gezegd zo gedaan stapten wij zaterdagmiddag in Delft op de trein richting Dordrecht, vanwaar wij met Martijn verder zouden rijden richting Huize Plas.

In een rap tempo bracht de NS ons zonder vertraging naar station Dordrecht, waar wij ,onderweg van het station naar de uitgang, nog een verstekeling (lees zwerver of tijdelijke vriendin van Peter, oftewel Jan-Anne) tegenkwamen. De rugzakken werden in de auto van Martijn gepropt en onderweg werden de nieuwste trends op het gebied van fotograferen en outdoor besproken, waardoor de reis snel vorderde.

Eenmaal aangekomen in Halsteren werden wij onthaald met koffie in huize Plas, waar het al een gezellig boel was met Rob, Wilco, Anja, Timo, Marieke, Remko en Henk. Enige tijd later kwamen Fred en Wendy ook aan en was het tijd om naar de Tasty-Wok te gaan. Bij binnenkomst verbaasden wij ons over de grootte van het restaurant, aangezien Rob nog verteld had dat deze tent kleiner zou zijn dan die van vorig jaar. Het was al lekker druk binnen maar gelukkig hadden wij gereserveerd, zodat wij al gauw onze wok-kunsten konden laten zien. Menig bordje gewokt voedsel ging naar binnen en bij bepaalde mensen deden de gewokte negerzoenen met drop en winegums het erg goed.

Na het heerlijke eten was het dan eindelijk tijd voor het lopen, want ja daar waren we natuurlijk voor gekomen. Nadat de auto's geparkeerd waren bij het beginpunt en iedereen zijn uitrusting had aangetrokken, begon om half tien de nachthike dan toch echt. De tocht voerde door de bossen rond Hogerheide, Huijbergen en langs de Belgische grens. De ogen waren, naar mate de tocht vorderde, aardig gewent aan het donker, maar toch moest er regelmatig een zwiepende tak uit het gezicht gehaald worden of een voet uit de modder getrokken worden (oftewel de charmes van de nachthike)

Nadat wij om een militair vliegveld heen gelopen waren en de bewaking niet wakker gemaakt hadden, werd het tijd om een slaapplaats te zoeken, het was namelijk al weer bijna half drie. Aangezien voor Rob deze nachthike zijn GPS-ontmaagding was, had hij van te voren al enkele waitpoints gemaakt van mogelijk wild kampeerplekken. De eerste plek werd afgekeurd maar de tweede plek was perfect met genoeg ruimte voor alle tenten, tarpen en een enkele body-bag.

Snel werden de tenten en tarpen opgezet en was het tijd voor de Gluhwein. De Gluhwein was gemaakt door Anja/Rob en Fred. Als eerste werd de Gluhwein van Fred gedronken, deze was erg lekker en was dan ook snel op. Enja toen was het de beurt aan de Gluhwein van Anja en Rob. De dop was nog maar net van de fles of het was al duidelijk dat hier iets meer alcohol in zat dan die van Fred. Toen bleek dat de Gluhwein ook brandde werd deze maar meteen geclassificeerd licht ontvlambaar. Rob moest ook wel bekennen dat er een fles Strorum in gegaan was. Lekker warm van de Gluhwein kropen de meeste mensen al gauw in hun slaapzak.

De volgende morgen werd iedereen heerlijk gewekt door een stel honden dat een eind verderop gedresseerd werd, maar aan het geblaf te horen moesten zij nog veel leren. Nadat de koffie op was en het kampement weer afgebroken was, gingen we op pad terug naar het startpunt. Het leuke aan de terugweg was dat we dezelfde route liepen als de heenweg, zodat je precies kon zien welke takken je de vorige nacht in je gezicht had gehad, in welke modderpoel je gestaan had en natuurlijk welke mooie natuur we in het donker niet gezien hadden.

Het eerste stuk van de route moesten wij slalommen tussen de veldrijders aangezien er een toertocht was. Eenmaal in het centrum van Huijbergen aangekomen was het tijd voor een terrasje waar enkele pannenkoeken werden gegeten. Met volle magen vervolgden wij onze route naar het beginpunt. Onderweg moest ik nog even ondervinden dat er ook in de bossen schrikdraad bestaat, maar uiteindelijk kwamen wij toch allemaal weer veilig aan bij de auto's.

Met de auto's reden we gauw weer naar Huize Plas om daar de gebruikelijke erwtensoep en gebakken eieren te eten. Onderweg moesten wij nog wel even langs de Tasty-Wok aangezien Fred en Wendy daar nog een auto-onderdeel (lees wieldop) hadden liggen. De erwtensoep en eieren smaakten erg goed en iedereen had het erg naar zijn zin. Al werd Martijn nog wel even bevochtigd door een wildplassende schildpad. Nadat alle magen gevuld waren kwam het einde in zicht en was het tijd om weer naar huis te gaan.

Rob, Anja en Wilco bedankt voor gastvrijheid, route, erwtensoep en gebakken eieren, het was een geslaagde eerste nachthike voor mij! De rest bedankt voor de gezelligheid en Martijn bedankt voor het rijden. Op na de zevende nachthike!

Was geschreven,

Laurens (Ekkel)

Opmerkingen zijn te lezen op het prikbord

Foto’s van deze hike zijn te zien in het fotoalbum

Hiking-site.nl op Twitter

Share/Bookmark
homezoeken op deze sitetop van de pagina
Vertel vrienden over deze pagina

Laatste wijziging: 18-05-2024

Hiking-site.nl is een site voor actieve buitensporters, wandelaars en hikers die op zoek zijn naar informatie over materiaal, routes, navigatie, EHBO, tips en tricks, avontuur, wandelen, outdoor en buitensporten. Nieuw op deze site?
Lees dan eerst eens rustig deze pagina met informatie over Hiking-site.nl!
[home] [linken naar Hiking-site.nl] [adverteren op Hiking-site.nl]
"; } if(lC>2400) { rightAd3.innerHTML = "