Reparatieservice Bever/Lowa, wie heeft ervaring?

Discussie in 'Rond het kampvuur' gestart door Aigoo, 11 feb 2019.

  1. Mijn schoenen moeten gemaakt worden omdat er een gelijmde naad los aan het laten is. Terug gegaan naar de winkel (heb nog garantie) en die geeft aan dat ik m'n schoenen dan een paar weken kwijt ben. Ik ga volgende maand op vakantie waarbij een paar lange wandeltochten op het programma staan maar vind het bij nader inzien toch geen prettig idee om in deze toestand lange wandeltochten te maken op m'n Lowa's.

    Heeft iemand ervaring met de reparatie service? Hoe lang was je je schoenen kwijt? Ga deze week ook nog even terug om het precies na te vragen maar ik dacht laat ik eens om ervaringen vragen.
     
  2. tja, verschillende keren via verchillende winkels iets laten opsturen naar een reparateur/schoenmaker/merk etc. ervaringe lopen uiteen van " we zijn je jas kwijt.. je mag een nieuwe uitzoeken" tot een reparatie die niet volgens afspraak is uitgevoerd en ook nog eens een ander defect tot gevolg had (dus na gedoe zelf maar onder het naai-machien gelegd).

    Bever laat het een en ander via Cambreur lopen volgens mij. is wel een solide toko en als ze de logistiek bij Bever nu wel eens goed voorelkaar hebben kan het ook snel. Zorg er wel voor dat je je bonnetjes goed bewaar.

    Bas
     
  3. Het verschilt wel per leverancier. Zo wil bijvoorbeeld mammut altijd zelf controleren en repareren als onderdeel van kwaliteitscontrole policy en ook EXPED gaat over tot eigen beoordeling. Ik heb nog geen ervaringen gehad met de eigen reparatie service van Bever, maar opzich vind ik zo'n systeem van eigen beheer wel passen bij de kwalitatief sterkere outdoor producten.
     
  4. Duurt meestal zo'n 2 weken.
     
  5. ? leverancier? daar heb je als consument niets mee te maken. je koopt een product met een bepaalde verwachting bij een verkopende partij. de verkoper geeft de garantie en moet deze conform het conformiteitsbeginsel afhandelen. Normaliter zal de verkoper contact hebben met de leverancier en deze zal dan op voorhand al bepalen wat er gaat gebeuren voor de dealer. de dealer zal in de meeste gevallen dan al een afspraak hebben gemaakt met de consument. de consument heeft namelijk geen binding met de fabrikant maar heeft een koop overeenkomst met de winkel waar hij het goed heeft gekocht. De consument mag verlangen van de verkoper dat binnen het kader van het conformiteitsbeginsel een verkopende partij dit op redelijke termijn oplost.

    Uit mijn eigen ervaring (=werk) weet ik inderdaad ook wel dat de verkopers/winkeliers vaak proberen de bal door te schuiven naar de fabrikant/leverancier. Beetje jammer.

    Mijn ervaring met een aantal goede winkels is wel dat zij dit zelf voor de consument oplossen en dan aan de achterkant gaan soebatten met de leverancier. En die zullen toch echt wel een keer toe geven, je zit toch met je afzet.

    Bas
     
  6. Haha leuk verhaal en juridisch zeker juist! Wat ik aan probeer te geven is dat de winkel waarmee jij te maken heeft op zijn beurt vaak afspraken heeft over defecten met de leverancier. Wat ik aangeef is dat veel (high end) merken graag zelf over hun defecten oordelen om daarmee hun kwaliteitscontrole (en klanttevredenheid) onder eigen beheer te houden. Als jij je mammut jas bij bever aanbiedt voor reparatie ben je in zoverre tot de leverancier veroordeeld, omdat bever de bindende afspraak heeft dat ze niet op eigen initiatief gaan repareren maar het doorsturen. Dat kan ook zomaar gelden voor schoenen etc. En is dus afhankelijk van de afspraken die bever weer heeft. Uiteindelijk ben jij weer aangewezen op de winkel, maar de achterliggende afspraken hebben zeker invloed. In zoverre is de praktijk vaak weerbarstiger dan de theoretische/juridische werkelijkheid ;)
     
  7. helaas niet. boven de koopovereenkomst staat de naam van de winkel. zij zijn degene die voor jou de garantie afhandeling binnen het gestelde kader dienen uit te voeren. afspraken tussen de winkelier en de leverancier mogen nooit boven de wettelijke verplichting jegens de consument uitstijgen.

    Jammer voor de winkelier, maar ik spreek uit ervaring vanuit de retail, zowel vanuit de winkel als vanuit de rol als cs rep bij een aantal grote merken.

    een winkelier mag zich nooit beroepen op dergelijke bepalingen. Ik wil je best de jurispredentie overleggen (bv rechtzaak tussen de acm en de bcc gestart in 2012 en uitspraak in 2016) over de begrippen consumentenrecht/conformiteitsbeginsel en garantie.

    Kort samengevat. het mag niet.

    Afspraken tussen een merk/leverancier en een verkoper/retailer daar heeft een consument die een koopovereenkomst heeft met een verkoper/retailer geen f... mee te maken.

    Maar dat was niet de vraag van de TS. Die vraagt alleen maar of dat het verstandig is de schoenen in te leveren voor reparatie.

    Mijn ervaringen lopen uiteen met wat een winkelier doet met je product. Bij Bever zijn mijn ervaringen gemixed. Bij een aantal andere winkels niet, daar zijn ze vrij duidelijk, zoals ik gewend ben om zelf aan de andere kant van de lijn mee te maken, ze sturen een verhaal/foto naar de cs van het merk. krijgen snel te horen wat het merk denkt en de winkel heeft dan al voor mij een oplossing geregeld en in 9 van de 10 keer stelt de leverancier hetzelfde voor. Dus snel afgehandeld door de winkel, gebacked door de leverancier.

    maarja... AS adventure/Bever blijft een toko die steeds minder aftersales wil doen en lijkt steeds meer op een ouderwetschen dozenschuiver.

    Bas
     
  8. Heb je nog garantie? Dan zou ik naar de winkel gaan waar je ze ge kocht hebt, daar heb je een leveringsovereenkomst mee, en niet met de fabrikant. Als dat niet zo is, en je woont niet al te ver van het Westland, dan zou ik naar Hakzo gaan. Daar werkt iemand die bij Cambreur werkzaam is geweest. Ik geloof nooit dat je ze daar 2 weken kwijt bent. Eerder een paar dagen.

    Mirjam
     
  9. Ik heb vandaag maar eens contact gezocht met de klantenservice en die geven aan dat het op dit moment zo'n 6 weken duurt. Ga deze week dus even terug naar de winkel om te kijken of ze nog andere oplossingen kunnen bieden waardoor ik wel lekker kan wandelen op schoenen waarbij ik niet steeds bang ben dat ze nog meer kapot gaan.
     
  10. Oeps, overheen gelezen dus, over de garantie. Ik vind het bizar dat dit zes weken moet gaan duren, zodat jij eigenlijk niet op vakantie kunt zonder andere schoenen aan te schaffen. Want ik geloof nooit dat ze dat gaan vergoeden. Succes ermee!
     
  11. ik zou met reparatie geen genoegen nemen, je hebt recht op een degelijk product voor zo'n prijs.
    lijmen alleen werkt niet of niet goed.

    Ruilen voor nieuwe schoenen! Zeg gewoon dat je ze over 6 dagen nodig hebt.
    Succes
     
  12. De medewerker zei ook dat lijmen alleen waarschijnlijk geen zin heeft maar ik moest er de winkel nog eens goed naar laten kijken. Hoop dat dit deze week nog opgelost kan worden want ik heb al genoeg vakantiestress en dan dit ook nog erbij.
     
  13. je kan het omschrijven als een productie fout
    de lijm en zool worden in productie een vulcanisatie pers gemaakt
    anders eis een reparatie met opnieuw 2 jaar garantie!

    ik ken een paar mensen die er 60 tot 90 euro voor betaalden en na een paar weken/maanden weer een kapotte schoenzool hadden.
     
  14. Ha bas, ik ben het helemaal met jouw juridische standpunt eens, mij hoef je niet te overtuigen! Probeer alleen aan te geven dat in de praktijk de manier van reparatie (en dus reparatieduur) per leverancier kan verschillen, al merk of hoor je daar niets van te merken ;) maar goed.

    Maar eens met de observatie dat Bever steeds minder outdoor wordt. Ook het assortiment schuift richting kleding en 'travel'.
     
  15. Spreek uit als, commercieël geworden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  16. Ben bij Bever geweest en het blijkt een bekend probleem en waarschijnlijk worden ze daarom ook niet meer verkocht. Medewerker had een veel erger geval gezien en zei ook meteen dat ik daar inderdaad geen hele wandeltochten meer moet maken op vakantie. Had meteen nieuwe kunnen krijgen maar omdat ze zo heerlijk lopen hebben we afgesproken dat ze toch eerst kijken of ze ze met spoed kunnen maken en zo niet dan staan er nieuwe voor me klaar. En op die reparatie krijg ik ook weer garantie.
     
  17. Even een update: Ik heb een nieuw paar gekregen.
    Nu kan ik met een gerust hart weer aan de wandel op vakantie.
     
  18. Top, geniet ervan!!!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina