Knaagdier ergenissen, hebben ze nog bestaansrecht?


Ik denk ook niet dat bever veel keus heeft. Ze zijn veel te groot geworden.

Als ze meer gespecialiseerd materiaal en een groter assortiment aanbieden, verwachten mensen dat dat ook in alle winkels verkrijgbaar is en dat het personeel er verstand van heeft. En dat terwijl het in veel winkels maar weinig verkocht zal worden.

Ik kan me niet voorstellen dat dat financieel rendabel is.

De enige optie die ik zie is dat ze 1 vestiging inrichten met een uitgebreider assortiment.
Als mensen echt iets willen hebben, willen ze over het algemeen er ook wel een stukje voor reizen.
Net zoals mensen ook langer willen reizen om bv naar de zwerfkei te gaan.

Nu heeft bv de bever in houten wel een veel groter tent aanbod, maar jammer genoeg voornamelijk tenten die ze overal al hebben (en niet geschikt zijn voor mij)
Het kleding aanbod is hier ook een stuk groter, maar nog steeds hetzelfde als in andere winkels wordt aangeboden.

Juist voor de bever, omdat ze ze zo groot zijn, zou het voor hun mogelijk zijn om 1 winkel met meer "exotische" artikelen te hebben.

Voor op winkels zonder keten lijkt mij het risico te groot om veel merken die voor het grote publiek onbekend zijn aan te schaffen.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Toevallig een 14 dagen geleden bij Bever in Eindhoven geweest met de echtgenote. Als onderdeel van de Belgische AS-Adventure is er meer en meer fashion. Je moet vooral bij dames enorm zoeken naar technische kleding en dan ook nog toevallig de maat. Fashion is modegevoeliger en wordt sneller omgezet blijkbaar. Je kan geen 5 technische broeken kopen want je loopt er mee tot ze uiteen valt. Dus aan ons wordt niet zoveel verdiend.
 
Ik denk dat de gemiddelde HS niet de gemiddelde bever klant is.

Bij de Bever in Arnhem weet ik wie ik moet hebben voor goed advies en door hem wordt ik altijd erg prettige geholpen. Vorige jaar bij de aanschaf van een Finnmark aangegeven dat ze bij een andere Nederlandse webshop de tent een stuk voordeliger hadden en toen kreeg ik hem ook voor die prijs dus dat verdient in mijn ogen niets dan lof.

Tja en zoals eerder aangegeven is er een hoop veranderd in retailland en ik vind het erg jammer dat de "vernieuwde" bever meer een kleding winkel/ afhaalpunt voor de webshop is geworden maar als ze het op deze manier overleven dan is het toch prima.

Niels
 
Kledingwinkels zijn er genoeg. Ook sportieve, zoals Decathlon en Perry. Uiterlijk is het verschil tussen een TNF-jas en een Human Nature (ANWB-)jas nihil.
De supermarkt met een afhaalpunt is op 10 minuten lopen van mij, Bever is 25 minuten lopen.

Of ze het zo overleven is dus maar de vraag...

De buitensportwinkel anderzijds, daar gaan mensen speciaal voor naartoe voor een goed advies. Hier in West-Brabant komen zelfs mensen uit het midden en enigszins oosten van het land. Rugzak nodig? Ga ik eerst daar even kijken. Nieuwe schoenen? Eerste gedachten gaan naar Roosendaal. Hoewel er op ultralicht-gebied ook niet veel te halen is, kom ik er toch graag vanwege het specialisme. Maar op lichtgewicht gebied is er zowel materiaal als specialistische kennis. Zelfs toen ik dit voorjaar schoenen voor survivalrunning ging kopen werd ik enthousiast begroet ipv schaapachtig aangekeken. Men begreep precies wat ik nodig had en ik had nog keuze uit 2 verschillende modellen ook! (Man met schoenmaat 37,5...)
 
Laatst bewerkt:
Ik kom er regelmatig en wordt meestal ook wel goed geholpen, vaak zie je ook snel genoeg of een medewerker er een beetje verstand van heeft of niet. In het internet tijdperk moeten ze nou eenmaal mee met de massa, anders komen ze er niet. Dat merk je ook aan de reclames, die zijn gewoon gericht op iedereen in plaats van alleen op de buitensporter. We hebben er ook bijna allemaal zelf aan meegeholpen door steeds meer online te kopen, en de vergelijking tussen een winkelketen en een onlineshop is gewoon niet eerlijk. Willen ze bij een winkelketen toch lagere prijzen kunnen aanbieden en alsnog blijven bestaan dan moeten ze zich wel richten op een grotere doelgroep.

Ik vind het idee van een of twee echt gespecialiseerde vestigingen in het land eigenlijk best wel goed, als ik echt goed advies wil vind ik het helemaal niet erg om daar een stukje voor te moeten reizen.
 
Ik was gistren bij Bever in Breda. En ook ik bemerk al langere tijd daling in service aldaar.
Zaak is verbouwd,groter en ruimer. Ging gister mijn lekke dure matje brengen. Hebben ze gewoon geen downa mat in de zaak. Tis dat ik de meid ken anders was ik waarschijnlijk heen gezonden. Nu wordt de mat opgestuurd. Wilde ook teeva sandalen,jurk, voeding,lichtgewicht kussen en een jetboiler kopen. Bij de vraag naar de teeva in de aanbied kreeg ik de volgende antw "ja mevr das al 3wk geleden" ik:" heeft u dan wel iets anders? "Mevr wij hebben zoveel" ik:"oke jetboilers kon ik niet vinden,
Verkopen jullie die niet meer". "Ja hoor ze staan helemaal achterin tegen de wand"[emoji23]. Niets van"zal ik zo net u meelopen".
Tjakka daar kon ik het mee doen. Heb 1 kaart en wat voeding gekocht. Ik ben de winkel uitgelopen met mijn overige 250 eu in mijn zak. Baal echt. Vlg week die in Eindhoven (40min rijden) proberen anders wordt het Lindberg in Molenschot of Decathlon Breda.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik was gistren bij Bever in Breda. En ook ik bemerk al langere tijd daling in service aldaar.
Zaak is verbouwd,groter en ruimer. Ging gister mijn lekke dure matje brengen. Hebben ze gewoon geen downa mat in de zaak. Tis dat ik de meid ken anders was ik waarschijnlijk heen gezonden. Nu wordt de mat opgestuurd. Wilde ook teeva sandalen,jurk, voeding,lichtgewicht kussen en een jetboiler kopen. Bij de vraag naar de teeva in de aanbied kreeg ik de volgende antw "ja mevr das al 3wk geleden" ik:" heeft u dan wel iets anders? "Mevr wij hebben zoveel" ik:"oke jetboilers kon ik niet vinden,
Verkopen jullie die niet meer". "Ja hoor ze staan helemaal achterin tegen de wand"[emoji23]. Niets van"zal ik zo net u meelopen".
Tjakka daar kon ik het mee doen. Heb 1 kaart en wat voeding gekocht. Ik ben de winkel uitgelopen met mijn overige 250 eu in mijn zak. Baal echt. Vlg week die in Eindhoven (40min rijden) proberen anders wordt het Lindberg in Molenschot of Decathlon Breda.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Sorry, maar dit is imho gewoon gezeur om het gezeur

1) Er zijn ruim 30 verschillende Exped matjes (als je alle maten meerekent) en een winkel kan ze niet allemaal op voorraad hebben. Dat ze dan hoogzomer geen wintermatten hebben is niet zo gek.
2) Aanbiedingen lopen nou eenmaal af en ja, meestal in minder dan 3 weken.
3) Als je iets zoekt en er wordt je netjes verteld waar het te vinden is gaan zeuren dat ze niet meelopen? Even serieus, moeten ze de volgende keer ook nog de loper uitrollen?

En had je bovenstaande bij de Decathlon dan wél gekregen? Volgens mij verkopen die helemaal geen Exped matten....

Groetzels,
Dennis

Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
 
Sorry, maar dit is imho gewoon gezeur om het gezeur

1) Er zijn ruim 30 verschillende Exped matjes (als je alle maten meerekent) en een winkel kan ze niet allemaal op voorraad hebben. Dat ze dan hoogzomer geen wintermatten hebben is niet zo gek.
2) Aanbiedingen lopen nou eenmaal af en ja, meestal in minder dan 3 weken.
3) Als je iets zoekt en er wordt je netjes verteld waar het te vinden is gaan zeuren dat ze niet meelopen? Even serieus, moeten ze de volgende keer ook nog de loper uitrollen?

En had je bovenstaande bij de Decathlon dan wél gekregen? Volgens mij verkopen die helemaal geen Exped matten....

Groetzels,
Dennis

Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
Nou ook sorry maar dit is geen gezeur om gezeur. Ik ben anders gewend. Mijn exped heb ik precies op 30 juli gekocht, weliswaar in Eindhoven. Punt!
Toen ik mijn vorige branders in dezelfde winkel aankocht werd mij gevraagd of ze konden helpen of liepen ze mee.
Dus opmerking over rode loper is in deze dan ook misplaatst en onnodig.
Dat betekent de ene "goede ouwe tijden" mag ventileren en anderen niet. Ik gebruik enkel reallife voorbeeld. Dus zeik niet op mijn posting enkel om te zeiken want dan ben ik ook heel kort in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Nou ook sorry maar dit is geen gezeur om gezeur. Ik ben anders gewend. Mijn exped heb ik precies op 30 juli gekocht, weliswaar in Eindhoven. Punt!
Toen ik mijn vorige branders in dezelfde winkel aankocht werd mij gevraagd of ze konden helpen of liepen ze mee.
Dus opmerking over rode loper is in deze dan ook misplaatst en onnodig.
Dat betekent de ene "goede ouwe tijden" mag ventileren en anderen niet. Ik gebruik enkel reallife voorbeeld. Dus zeik niet op mijn posting enkel om te zeiken want dan ben ik ook heel kort in.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Gutteguttegut....

Een winkel verkoopt in de zomer wintermatten dus andere winkels doen dat dan automatisch ook. Sterk argument.
Iemand is eens met je meegelopen dus gebeurt dat de volgende keer ook. Nog zo'n sterk argument.

Als dat je definitie is van slechte service moet je eens wat meer van de wereld gaan zien. En als iemand die dat bemerkt meteen een zeikerd is, ach, laat maar.

Toch nog een fijn leven verder,

Dennis

Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
 
en wie koopt er nu een super licht gewicht regenjas van 195 euro?
je moet wel gek zijn als er zoveel goedkopere en ook hele mooie kleurtjes regenjassen verkrijgbaar zijn.

degene die iets speciaals zoekt, gaat het web op.
nog niet zo lang geleden was een 2pers. tent van 3,5 kg heel gewoon en ook duur.
tijden veranderen en het bestedingspatroon ook.

Maar dit heeft niets met de manier van voorraad en sevice van een kampeerwinkel te maken, of moet ik zeggen; UL Special Outdoor Shop?
 
Wat ik fijn vind in een winkel is goed advies krijgen wanneer ik dat wil. Als ik voor het eerst een brander nodig zou hebben, dan zou ik het wel prettig gevonden hebben als men meeliep. Maar dan had ik ook gevraagd: Ik ben op zoek naar een brander, kunnen jullie me met de keuze helpen? Als ik weet wat ik wil hebben hoeven ze niet mee te lopen, ik vind het wel prettig om op mijn gemakje te kunnen kijken en vergelijken.

Mirjam
 
Wat misschien ook wel meehelpt is dat de meesten zich vooraf al lang op internet hebben georiënteerd en in de winkel al weten wat ze willen hebben. Om de brander maar als voorbeeld te nemen, waarom zou ik dit navragen bij een medewerker die het ding waarschijnlijk ook alleen maar vanuit de winkel kent, als ik ook tientallen gebruikerservaringen, technische feiten en youtubefilmpjes online kan vinden. De winkel medewerker die nauwelijks nog echt technische en inhoudelijke vragen over een product krijgt, zal ook niet getriggerd worden om deze kennis op te gaan doen. Ik doe het zelf ook, de enige reden waarom ik nog in de winkel ga kijken is dat ik een product gewoon eerst even in mijn handen wil hebben en met eigen ogen kan zien hoe het eruit ziet. Dan koop ik het ook meestal wel in die winkel, of het prijsverschil moet echt enorm zijn. Zeker de dure aankopen doe ik toch nog altijd het liefst in een winkel.
 
Mijn ervaring is zowel in de winkel als online slecht.

In de winkel is gewoon niet zo veel keuze meer en weinig te proberen.

Laatste 3 ervaringen via de bever site:
- 2 items besteld, na een aantal dagen pas te horen dat er maar 1 beschikbaar is. Volgens de site binnen 24 uur bezorgd, dus een beetje jammer dat ze dan niet eerder bericht gaven en dat hun website blijkbaar niet goed de voorraad beheer niet op orde heeft.
- goed
- 2 items besteld, een van niet op voorraad (stond ook op website); levertijd 5 werkdagen. Prima. Jammer dat ze het item dat wel op voorraad was in de tussen tijd uitverkopen en deze past weer gingen bestellen toen de andere item weer op voorraad kwam. Beetje jammer dat levertijd van 5 dagen dan 3 weken opeens wordt. Kreeg ook pas een update toen ik na ander half week even contact zocht.

Website is sowiezo niet echt prettig om op te zoeken...
 
Tja, blijkbaar zijn de ervaringen over het algemeen redelijk dezelfde. Ik ga graag naar een fysieke winkel. Echter als je geen of verkeerd advies krijgt dan jaag je klanten weg, Ik vraag mij af of dat je inderdaad je winkel vol wil hebben met pubers die op de tnf hype mee willen varen.... dat spul hangt in sommige winkels aan de ketting omdat het anders met een keer knipperen met de ogen gestolen is. Of dat je wilt investeren in een langetermijn relatie met geïnteresseerde consumenten die iets buiten willen doen en dit vaak returning customers zijn die in de loop der tijd behoorlijk wat willen uitgeven in je winkel.

De webshop en de bijbehorende afhandeling zijn inderdaad helaas helemaal een lachertje... hoe kan het dat een kleine webshop in Duitsland je wel accuraat kan vertellen wat je wanneer mag verwachten, je up-to-date houd tijdens het picken/verzenden en het pakketje dan ook netter en sneller geleverd kan krijgen dan een keten als Bever. Vorige keer moest er zelfs een artikel uit het schap in een winkel gehaald worden, kreeg ik een oud en aftands demo model voorgeschoteld voor de hoofdprijs. Ding retour en de duitse webshop een mailtje gedaan dat ik dan toch bereid was om 7 dagen te wachten. Pakketje was er binnen 5 dagen (was niet op voorraad in de winkel) en kreeg ik ook nog een korting bovenop de toch al lagere prijs. Dan denk ik, het kan dus wel snel en klantvriendelijk.

Bas

--btw, bij een garantie gevalletje zelfs de nederlandse vertegenwoordiger contact moeten laten opnemen met bever want ze willen met een product van een week oud niets aanvangen met garantie --
 
Ho zeg, wat een slechte ervaringen, weet de bevert dit ook al.

Service schrijf je tegenwoordig met een grote S, het management weet dit misschien nog niet?
 
Hmmm net terug uit de stad. Hadnog wat tarpstokken nodig. Bij de bever 1 stok op voorraad, 29,95. Bij de perry die hetzelfde magazijn heeft (letterlijk) 3 op voorraad voor 12,50.... Dus daar maar aangeschaft.
 
Vandaag wel een minder prettige ervaring bij Bever. Ik wil een nieuwe tent, de Nigor Wickiup3 met halve binnentent. Kosten vrijwel overal hetzelfde, maar omdat ik bij Defensie werk krijg ik bij Bever 10% korting op alle aankopen (muv electronica). Voor de zekerheid nog eens nagevraagd in de winkel, maar die korting zou ik op de tent ook gewoon moeten krijgen. 10% van €530,- vind ik best de moeite, dus bestel ik hem bij Bever. De tent staat op de site als complete set met de hele binnentent, de hele binnentent kan los besteld, de halve binnentent kan los besteld, maar de combinatie buitentent+halve binnentent zoals ik hem wel hebben staat er niet op. Contact gehad met klantenservice en gevraagd waarom de set zoals ik hem wel niet in de webshop staat. Bij de klantenservice zijn ze ook verbaasd waarom die combinatie niet gewoon in de webshop staat, maar ze kunnen hem gewoon leveren. Dus ik heb hem besteld en krijg en betaalverzoek via de mail. Daar staat de korting niet op, dus ik bel weer met de klantenservice. Daar krijg ik te horen dat de korting niet geldig is op een speciale bestelling. Nu is de combinatie misschien speciaal (hoewel die bij iedere andere winkel die Nigor verkoopt gewoon in het assortiment zit), maar alle onderdelen worden ook bij Bever gewoon verkocht, hetzij in een andere samenstelling. Maar de klantenservice blijft bij de speciale bestelling dus naar de €53,- korting kan ik fluiten. Bestelling toch doorgezet aangezien ik hem volgende week wil hebben, maar ik had hem dus net zo goed ergens anders kunnen halen. Dan had ik hem waarschijnlijk ook nog binnen 24 uur in huis gehad, terwijl ik nu maar moet afwachten wanneer het zo ver is.
 
Laatst bewerkt:
Ik kom nog best regelmatig bij Bever. Mijn ervaringen zijn wisselend, maar nooit slecht. Het hangt erg van de medewerker af. Als er iemand is die kennis van zaken heeft, dan vind ik het wel interessant om te horen wat de nieuwste producten en materialen inhouden. Als de medewerker weinig kan vertellen dan zoek ik het zelf wel uit.
Het enige slechte aan de service van Bever vind ik dat je producten moet afnemen als ze je speciaal voor je naar de winkel laten komen. Ik heb een grote damesmaat (46 of 48) qua kleding en die hangen meestal niet op voorraad in de winkel. Vind ik op zich geen probleem, maar als ik dan vraag of ze een bepaalde broek in mijn maat kunnen laten komen, zodat ik kan passen, dan kan dat alleen als ik die broek ook zeker koop. Dat vind ik niet netjes, want zeker een bedrijf als Bever, dat een keten is en juist de mogelijkheid heeft om die broek ook aan een ander te verkopen, zou die service goed moeten kunnen leveren. De reden dat ik naar een winkel kom, is juist omdat ik eerst wat verschillende modellen wil proberen.
Dus meestal zoek ik voor dergelijke dingen nu maar een webshop (niet die van Bever), bestel ik twee of drie modellen en stuur ik alles wat niet goed is, weer terug.
 
  • Leuk
Waarderingen: QB29
Alle ergenissen heeft geen zin, die lijst is heel lang,zelf heb ik een fijn adres gevonden , heeft iets meer als de gemiddelde camping-outdoorwinkel. Laten wij realiseren dat wij als licht gewicht kampeerders eerder niet iets in onze rugzak stoppen, als vrolijk omzet te gunnen aan onze leveranciers.
Bever aan het Calandplein in Den Haag was goed , daarna is er nooit meer de ambiance en kwaliteit opgepakt, kan ook niet.
Heb denk een dubbele uitrusting vergaard , wat heb je nog nodig ?
Overleven is de bedrijfsformule , survival in the outdoor.

Gun de zaak waar je het fijn kopen vind de omzet, dan doe je die tenminste niet te kort.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

Wat wel goed is, is dat je webwinkel bestellingen die je doet, of die men voor je doet, in de fysieke winkel gratis krijgt opgestuurt.
 
banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


banner 468x60
Bovenaan