Zoekresultaten

1. caersbart

Rivierpark Maasvallei

Dit is hoe deze lus er op Strava uitkwam, stippellijn is onverhard. Rest verharde weg.
  2. caersbart

Hallo, afgelopen weekend wandelden we op de lange afstandsroute Rivierpark Maasvallei, goed te doen ondanks het vele water :). We deden een lus van Stevensweert naar Thorn en terug. In 2019 werd de lange afstandsroute nog verkozen tot wandelroute van de Benelux op de Fiets- en Wandelbeurs. Nu...
  3. caersbart

Winterwandeltochten zwarte woud /berchtergadenland

Ik was er vorige week nog. Rond de Feldberg en Belchen zijn voldoende mogelijkheden als er sneeuw is, op sommige plaatsen is er wel kans op lawinegevaar maar dat staat ter plekke aangegeven. Westweg lligt ook op brede paden meestal die je zou kunnen volgen bij voldoende sneeuw.
  4. caersbart

Vijfdaagse Zwarte Woud

Afgelopen week gingen we nog eens op een serieuze herfst trekking in het Zwarte Woud, en het was de moeite. Het volledige verslag lees je op onze website
  5. caersbart

Venntrilogie

Tussen het drielandenpunt bij Vaals en Bütgenbach in de Hoge Venen zijn ze momenteel aan het werken aan een nieuwe trail van 109 km de Venntrilogie. Wij gingen al eens op pad en denken dat dit wel eens een echte publiekstrekker zal worden de komende jaren. Een verslag van onze tocht kan je...
  6. caersbart

Luxe items

Voor mij is luxe 'echt eten' i.p.v. gevriesdroogde maaltijden. Na een lange dag wandelen wil ik graag iets lekker eten (heb het helemaal gehad met jaren uit een zak eten :LOL:) Dus zit er in de rugzak wel eens té veel gewicht aan voedsel en lekkernijen.
  7. caersbart

[INDEZONDEN] Verfilming van 'De acht bergen' van Paolo Cognetti vanaf 22 december in de bioscoop

Ik vond het ook prachtig, net als Marla had ik een beetje bang na het lezen van het boek. Maar de film staat echt op zich (met zelfs een paar kleine verschillen voor de opmerkzame... zoals dat de familie plots in Turijn woont i.p.v. Milaan) Ik wou nog graag de liedjes uit de film meegeven want...
  8. caersbart

Via Francigena Toscane

Ow, inderdaad een verschrijving, wij houden helemaal niet van verharde paden natuurlijk.
  9. caersbart

Vorige week wandelden we op het Toscaanse stuk van de Via Francigena. Een tocht met mooie bezienswaardigheden en natuur onderweg, soms niet de mooiste paden en iets te veel onverhard naar onze zin. Maar al bij al een heel mooie herfst vijfdaagse. Het verslag over weerbarstige Italiaanse...
  10. caersbart

Saar Hunsrück Steig

Een paar weken geleden wandelden we in Duitsland een deel van De Saar Hunsrück Steig. Was erg verrast door deze mooie tocht en alweer prima bewegwijzering en info van deze Premium Wanderweg. Lekker wat hoogtemeters, Geierlay hangbrug, kastelen, mooie valleien, af en toe een lekkere schnitsel en...
  11. caersbart

Wandeltocht wildkamperen

Ik hou op mijn site de info qua wetgeving een beetje bij (in zover dat dat kan). Aanvullingen of opmerkingen zijn steeds welkom. https://www.caersbart.be/wildkamperen/
  12. caersbart

Hoe ontdek je of een tocht passend is?

Ik ken de situatie natuurlijk niet. Maar je moet kunnen zeggen... doorgaan is geen optie als je het risico te hoog inschat voor jezelf.
  13. caersbart

Gendarmstien Denemarken

Begin augustus deden we in vijf dagen de Gendarmstien in Denemarken. Het werd een leuke rustige tocht met veel water, uitgestrekte landschappen en fantastische bivakzones. Een volledig verslag van onze trip is te vinden op onze site.
  14. caersbart

Boektip: Paolo Cognetti - de acht bergen

Het is een mooi boek, alleen is het na De acht bergen een beetje en teleurstelling.. wat misschien normaal is.
  15. caersbart

De Belgische regisseur Felix van Groeningen en zijn vrouw maakten er een film over die gisteren in première ging op het festival van Cannes. In het najaar in de cinema's.
  16. caersbart

Müllerthal Trail Luxemburg

Leek me nog vrij nieuw allemaal, zat letterlijk vlak voor de de Schiessentümpel, waarschijnlijk om een verbinding te maken met de parking iets verder. Was een tof element. Samen met het houten pad naar de Kallektuffquel waterval een paar avontuurlijke kilometers.
  17. caersbart

De soundtrack komt ergens uit een databank op het internet gemaakt door deze jongen. Matjes met een pompzak opblazen ben ik al jaren geleden mee gestopt, bewaar de matjes opgehangen open met het ventiel open en dat lijkt na jaren nog geen problemen te geven. Wat het privacy gedeelte betreft da's...
  18. caersbart

Müllerthal Trail Luxemburg

Of ik voor een schoolproject een meerdaagse hike wou mee voorbereiden om daarna samen op pad gaan. ‘Allow’kes‘, het zal wel zijn! Zodoende ging ik met de tienjarige spraakwaterval Renée drie dagen wandelen op de Mullerthal Trail, Route 3. Het volledige verslag vind je op hier.
  19. caersbart

snowdonia

Afgelopen week trokken we naar Snowdonia voor een vijfdaagse hike... zo ver kwam het echter niet. Na goed twee dagen moesten we opgeven. De omstandigheden waren dit keer te zwaar, onvoorspelbaar en onveilig. We schreven er een kort verslag over.
  20. caersbart

Topservice Montane

Goed om weten, pas ook nog een nieuwe (dons)jas gekocht bij Bergfreunde van Montane
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):