Home » Materialen » Materiaal-nieuws » Nieuws-item
KEEN viert 10 jaar HybridLife!
10 jaar geleden gaven de oprichters van KEEN antwoord op de simpele vraag: 'Kan een sandaal je tenen beschermen?'. Het antwoord was de Newport, de eerste sandaal met teenbescherming, te koop in de winkels vanaf 3 maart 2003. Sinds toen, heeft de dare‐to‐be‐different fabrikant van origineel hybrid footwear een merk neergezet in de KEEN HybridLife filosofie:, create, play and care. Een belofte om nieuwe oplossingen te bieden voor dagelijkse problemen en voorloper te zijn voor verandering in de wereld. Omdat KEEN 10 jaar bestaat, nodigt KEEN fans uit om zich aan te sluiten bij de reis naar de toekomst.
"KEEN is begonnen met een uniek idee voor een nieuw soort sandaal en met een passie voor the outdoors. Sinds ons onwaarschijnlijke begin is het merk gegroeid, maar blijft onze filosofie in Hybrid innovatie net zo sterk als op de dag dat we ons eerste paar sandalen verkochten," aldus Ron Hill, KEEN's vice president of products. "KEEN ademt HybridLife en streeft er naar om producten van wereldklasse te produceren voor onze fans. Create, play and care, in elk avontuur."
Omdat KEEN haar tweede decennium start, geeft KEEN's global marketing director Linda Balfour aan wat de cultuurgrondslagen van het bedrijf zijn.
Create: geinspireerd door fans en the outdoors wereldwijd
"Het draait allemaal om het bedenken van nieuwe manieren om de behoeftes van de groeiende gemeenschap van fans uit meer dan 60 landen te bevredigen," zegt Balfour. "Ze dagen ons uit, inspireren en motiveren ons." Vandaag de dag liggen KEEN producten in meer dan 5.000 premium‐sport en outdoor (speciaal)zaken over heel de wereld. Fans kunnen ook deel uitmaken van de productlijn en van brand experience genieten in de KEEN Garages in Toronto, Tokyo en Portland, Oregon, waar 'living a HybridLife' tot leven komt.
Play: Where Do You Play?
"KEEN merkt dat fans de behoefte hebben om zich los te maken van dagelijkse routines en om op te laden," zegt Balfour. "Daarom vroegen wij onzelf: kan een merk de oplossing zijn voor de hedendaagse hectische wereld?" Met de outdoor visie "anyplace without a ceiling" heeft KEEN een 'play' cultuur gecreëerd die intern en extern weerspiegelt wordt in fans en medewerkers. Een verbintenis met 'fun' leidde tot de lancering van KEEN's Playtime Revolution. Van kajakken tot wandelen in de bossen, KEEN support de 'get outside' connectie tussen haar fans en is geïnspireerd door de avonturen die ze delen.
Caring: van 0-10 en meer
Tegen alle normen van een startend bedrijf in, zette KEEN zich in voor mensen en de planeet. Het gehele advertentie budget van het eerste jaar in 2004 werd gebruikt om de tsunami noodhulp in Zuidoost‐Azië te ondersteunen. Keen blijft haar idealen omzetten in actie door samen te werken met wereldwijde non‐profit organisaties die de waarden van HybridLife weerspiegelen. Het bedrijf heeft tot nu toe meer dan 4,5 miljoen gedoneerd aan verschillende non‐profit organisaties. Van het beschermen van land voor milieu en recreatieve waarde tot het geven van fietsen aan kinderen in nood, staat KEEN naast haar partners en werkt actief mee aan verandering, en staat niet hopend vanaf de zijlijn mee te kijken.
Onder vele langdurige liefdadigheidsamenwerkingsverbanden heeft KEEN een speciale band met The Conservation Alliance, waarbij KEEN helpt om meer dan 31 miljoen hectares land en bijna 3.500 kilometer aan rivieren in Noord Amerika te beschermen. Door het 'Respect the Mountains Envirotrek Programm' helpt KEEN trails in Duitsland, Zwitserland, Engeland, Frankrijk en Nederland schoon te maken en houden.
"Omdat we de volgende 10 jaar in gaan, zijn we verheugd door alle mogelijkheden en laten we ons inspireren door onze fans om producten te blijven innoveren. Ook blijven we bijdragen aan een betere wereld, en brengen we 'plezier aan mensen zodat ze niet vergeten naar buiten te gaan.' Concludeert Balfour.
Voor meer informatie: https://www.keenfootwear.com/
Andere recente nieuws-items met betrekking tot Keen:
- Winterse KEEN Terradora Winter en Levo WP laarzen houden kindervoeten warm en droog (13-11-2018, 00:06)
- KEEN viert 15 jarig bestaan van de legendarische Newport sandaal (26-07-2018, 23:55)
- KEEN viert feest met de Kids Newport H2 Rainbow sandaal (17-04-2018, 23:30)
- Nieuwe Terradora-modellen houden KEEN's TrailFit Movement het hele jaar in beweging (08-09-2017, 00:32)
- Minimalistische concept van KEEN UNEEK O2 biedt lichtgewicht comfort en functionaliteit (11-04-2017, 10:37)
Andere recente nieuws-items met betrekking dezelfde productgroep:
- The North Face introduceert Summit Series Trail running en Vectiv 2.0
(23-02-2023, 14:55) - Barefoot loopervaring met minimalistische schoen van Wildling Shoes
(24-09-2022, 10:40) - Grisport Boston Mid in de nieuwste herfstkleuren
(12-09-2022, 13:22) - Tampa uit Grisport Premium collectie houdt je voeten langer fit
(19-05-2022, 01:01) - Regatta Burrell lederen wandelschoen met waterafstotende Hydropel-technologie
(09-04-2022, 03:02)
Dit materiaal-nieuws kun je gratis opnemen op je eigen site, als je gebruik maak van de RSS-feed: .
Lees hier meer over de Hiking-site.nl RSS-feeds.