ANWB: Salzburgerland Actief
ISBN: 9789018029890
146 pagina's
Uitgeverij: ANWB Media/Boeken

Salzburgerland Actief
ANWB

Salzburgerland Actief maakt deel uit van de serie ANWB Actief reisgidsen, compacte gidsen die zich onderscheiden door de 30 dagtochten die er in zijn opgenomen. En dat zijn dan niet alleen wandeltochten, maar ook tochten voor op de fiets of met de auto. Bovendien is de gids voorzien van een code waarmee vrij gemakkelijk de GPS-tracks van de routes kunnen worden gedownload van het Internet.

Drie onderdelen

Deze compacte reisgids is verdeeld in 3 aparte delen (naast de korte inleiding): een overzicht van de interessante plaatsen van de streek, 30 dagtochten, om te wandelen, te fietsen of met de auto te volgen en een ABC-lijst met veel praktische informatie. Daarnaast is er achterin de gids nog een index opgenomen, zodat het makkelijk is om iets terug te vinden. Elk deel heeft een eigen kleur, zodat je snel door kunt bladeren naar de juiste bladzijde. Erg handig is bovendien de overzichtskaart die voorin de gids is opgenomen, met daarop duidelijk alle beschreven dagtochten en bezienswaardigheden van de streek.

Veel praktische info overzichtelijk geordend

Beginnend met het blauwe deel van het boek, het overzicht van plaatsen, dan valt op hoe een enorme hoeveelheid praktische informatie zeer overzichtelijk is geordend. Bij elke plaats zijn de openingstijden en internetadressen van bezienswaardigheden in de kantlijn opgenomen en dankzij het gebruik van symbolen is direct te zien welke plaats iets bijzonders te bieden heeft. Daar waar het zinvol is, wordt extra informatie bovendien aangeboden in aparte infoblokken, zoals bijvoorbeeld de vermelding van The Sound of Music, een film waarin Salzburgerland de hoofdrol speelt.

Gevarieerde routes

De opgenomen routes in de gids zijn zeer gevarieerd. Van elke route is Ėwederom dankzij symbolen- direct te zien of het een wandel-, fiets- of autoroute betreft. Daarnaast is er nog ťťn stadswandeling opgenomen uiteraard, want deze streek kun je niet bezoeken zonder de schitterende binnenstad van Salzburg zelf te bekijken. Middels een schaalverdeling wordt de zwaarte van de route aangegeven, samen met het bekende lijstje van duur, hoogteverschil en lengte. Dankzij de gevarieerdheid si er voor het hele gezin wel iets naar gading in de gids te vinden en kan het boek prima dienen als uitgangspunt voor een vakantie in Salzburgerland. De routes zijn bovendien ook prima te combineren.

Duidelijke kaartjes en mooie fotoís

De reisgids wordt gecompleteerd door duidelijke kaartjes en veel mooie fotoís. Ondanks dat het formaat van het boekje compact is, zijn er namelijk toch veel fotoís opgenomen. Jammer genoeg was er niet bij elke route plaats om een foto te plaatsen, maar over het algemeen geven de geplaatste fotoís een goed beeld van wat de reiziger te wachten staat als hij of zij besluit om richting een van de mooiste stukjes van de Oostenrijkse Alpen af te reizen.

Er zijn voor dit boek nog geen andere meningen ingezonden. Geef daarom vandaag nog jouw mening over 'Salzburgerland Actief' van ANWB.

Wereldwijzer Noord-ScandinaviŽ (Henk Filippo en Elio Pelzers)
Historische route De Ardennen (Lans de sporen van het Ardennenoffensief) (Aad Spanjaard)