Marcel Gansevoort: Hoe word ik wereldreiziger?
ISBN: 9020964666
246 pagina's

Hoe word ik wereldreiziger
Marcel Gansevoort

Het maken van een wereldreis was voor veel mensen een droom die lang werd gekoesterd maar nooit realiteit werd. Marcelo Gansevoort laat met zijn handleiding voor de wereldreiziger zien dat het maken van de stap helemaal niet zo moelijk hoft te zijn en dat steeds meer mensen er voor kiezen om de lang gekoesterde droom van een wereldreis om te zetten in werkelijkheid.

Omdat het begrip wereldreis eigenlijk heel breed is is ook het scala aan onderwerpen in het boek bijzonder breed. Eerst wordt er gekeken naar wat een wereldreiziger nu eigenlijk is en hoe je zelf een wereldreiziger kunt worden. Daarna volgt een enorme hoeveelheid praktische informatie voor de wereldreiziger in spé.

Om te voorkomen dat het boek een droge handleiding wordt met enkel een opsomming van do's en don'ts laat Gansevoort veel bekende en minder bekende (wereld)reizigers aan het woord. Leuk daarbij is om de ervaringen te lezen van mensen die van zichzelf eigenlijk nooit hadden gedacht dat ze de stap daadwerkelijk zouden zetten. Want is dat niet het dilemma waar veel aankomende wereldreizigers nog mee kampen? Na het doorlezen van dit boek is het duidelijk: op wereldreis gaan is tegenwoordig hot en dus mogelijk voor iedereen.

Het boek leest erg prettig. Niet alleen voor mensen die daadwerkelijk aan een wereldreis zitten te denken, maar ook voor mensen die gewoon liever thuis blijven zitten dromen. Het lezen van de ervaringen van anderen en de grote hoeveelheid praktische tips maken het boek overigens zowieso geschikt voor elk soort reiziger. Bovendien staan er in het boek ook veel foto's van alle uithoeken van de wereld, dus wegdromen bij het doorbladeren van dit boek is voor niemand een probleem.

Zit je zelf op kantoor achter de PC te dromen van een wereldreis? Betrap je jezelf steeds weer op dagdromerij bij het vakkenvullen in de supermarkt als je bij de exotische vruchten bezig bent? Of kun je niet langs de etalage van een reisbureau lopen zonder stiekem even te kijken of er nog iets leuks wordt aangeboden? Dan is dit boek een 'risico' voor jou, want na het doorlezen ervan zul je zeker je koffer of rugzak gaan pakken om de wijde wereld in te trekken.

Marcel Gansevoort is oprichter en voorzitter van www.reisomdewereld.nl, een veelbezochte en avontuurlijke reissite voor Nederlanders en Belgen. Waar zijn passie voor het reizen precies vandaan komt, vindt hijzelf lastig te achterhalen. Hij heeft in ieder geval een kast vol met honderden reisboeken en meer dan vijftig atlassen. In dit boek deelt hij dan ook graag zijn passie met andere reizigers.

Er zijn voor dit boek nog geen andere meningen ingezonden. Geef daarom vandaag nog jouw mening over 'Hoe word ik wereldreiziger?' van Marcel Gansevoort.

Met andere ogen (Sabriye Tenberken)
Hiking trails of South Africa (Willie en Sandra Olivier)