Van de week m'n Qidian 4 batterypack binnen gekregen, deze werkt op 18650 Li-Ion accu's die ik ook in m'n zak en hoofdlamp gebruikt (zie foto hierboven), met 4 3400mAh accu's heeft het pack een capaciteit van 50Wh.
Het batterypack kan 5-13V leveren, naast alle USB devices (iPhone, AA, AAA en DSLR accu charger) is het daarmee ook geschikt om m'n Nikon DSLR rechtstreeks te voorzien van stroom dmv een dummy accu met adapter.
De intentie is om dit alleen te doen wanneer ik hele lange exposures maak van bv de sterrenhemel, etc en zo de toch wel kleine EN-EL15 accu's te ontlasten daar die maar 50 foto's mee gaan met dit soort dingen, die bewaren we dan voor het normale gebruik waarbij ze wel 1000 foto's of meer kunnen maken.
Mocht het batterypack om wat voor reden ook niet meer werken dan schroef ik het simpel weg open en haal de accu's eruit om ze gebruiken in m'n lampen of met de eerder genoemde mini USB charger, op deze manier hebben we een stukje redundantie ingebakken en gaat de meegezeulde power niet verloren door technische mankementen.
Hier de setup op de 9 volt setting (dus ook te gebruiken met bv de D600, D7000, D7100, etc):