Bedankt voor alle tips en adviezen! En excuses voor mijn late reactie (druk geweest met werk en sporten).
Wat betreft het over ambitieus zijn van de route, goed kans dat jullie daar gelijk in hebben. Mijn ervaring met dit soort tochten is nog niet zo groot. Ik heb om conditie op te bouwen wel veel gelopen in Nederland (inmiddels 175 km de afgelopen 2 maanden) en zit daarnaast ook nog 3x per week op de racefiets (niet als training voor deze toch, maar iets wat ik toch al deed ). ik heb ik het verleden wel tochten gemaakt in de alpen (2 jaar geleden zelfs op de top van de Mont Blanc gestaan

), maar dacht bij het uitzetten van deze tocht dat afstanden van 20km wel haalbaar zou moeten zijn. In Nederland loop ik zonder doodop te zijn wel 30km, maar het terrein in Noorwegen is natuurlijk niet helemaal te vergelijken met de Veluwe.
In eerste instantie was ik eigenlijk van plan om alleen van de hutten gebruik te maken, maar omdat ik het toch niet zo'n prettig gevoel vond dat je dan altijd wel verder zou moeten naar de volgende hut (of terug naar de vorige natuurlijk) heb ik uiteindelijk toch ook een lichtgewicht kampeeruitrusting aangeschaft (En omdat wildkamperen mij eigenlijk gewoon ook heel gaaf lijkt).
Ik heb in mijn "planning" 1 dag extra opgenomen, als rustdag of voor onvoorziene zaken. Mocht mijn plan van 20km per dag toch te ambitieus blijken, dan loopt mijn afsnij route van kraekkja terug naar finse (Bedankt voor de tip over de route van Kjeldebu naar Finse, dat was het andere alternatief dat ik op de kaart had uitgestippeld).
Met deze route kom ik elke dag minimaal langs een hut en kan ik er nog altijd voor kiezen om in de hutten te overnachten in plaats van in de tent. Ik neem vanuit Nederland voedsel mee voor 5 dagen, ik heb het gevoel dat dat eigenlijk wat te veel is, want in elke hut kan je eten kopen, maar ik heb liever te veel voedsel bij mij dan te weinig.
Qua uitrusting heb ik trouwens voor alles in mijn rugzak dry bags (sea to summit)gekocht. Onlangs een test tochtje gemaakt (in één van die weekenden met veel hoosbuien van de afgelopen tijd) en gemerkt dat dry bags (ondanks de rugzak hoes) geen overbodige luxe zijn.
Ik doe deze tocht trouwens niet "even" en met een laag budget,volgens mij zit ik inmiddels al boven de 1500 euro aan kosten voor de uitrusting (Die bezoekjes aan de bever tikken toch aardig aan...)
De GPS die ik meeneem is een Garmin gspmap 60csx en de backup gps een Garmin etrx vista C, beide met gedetailleerde topo kaarten er in. Mijn ervaring met de 60csx is dat je eigenlijk nooit problemen hebt met het krijgen van een fix, zelfs in slecht weer in de alpen heb ik er nooit problemen mee gehad. Dit komt denk ik voor een deel doordat de gps een vrij forse antenne heeft. De etrex heb je wat meer kans op het verliezen van het signaal is mijn ervaring. Nou kan een GPS natuurlijk ook gewoon kapot gaan of kunnen je batterijen eerder op zijn dan gedacht, dus de papieren kaarten gaan zeker mee
Zo, het is een beetje lange post geworden. Ik hoop dat ik mijn plannen een beetje heb verduidelijkt en misschien wat ongerustheid heb weggenomen

. Als er nog meer tips of adviezen zijn, dan zijn die natuurlijk zeer welkom!
Ik ben overigens ook van plan een schijfblok mee te nemen, zodat ik achteraf een verslag kan maken van de reis.
Nog even een vraag aan Rolf: Je geeft aan dat het handig is gamaschen mee te nemen. Ik heb wel gamaschen, maar heb deze tot nu toe alleen gebruikt in de winter (om de diepe sneeuw uit de schoenen te houden). Wat zou het nut kunnen zijn van gamaschen bij deze tocht? Misschien ligt het aan het type gamaschen (Black diamond Frontpoint Gaiter) maar ik heb het gevoel dat ik bij rivier doorwadingen er niet heel veel aan ga hebben)