Laatste wijziging:

Hiking-site.nl is een site voor actieve buitensporters, wandelaars en hikers die op zoek zijn naar informatie over materiaal, routes, navigatie, EHBO, tips en tricks, avontuur, wandelen, outdoor en buitensporten. Nieuw op deze site?
Lees dan eerst eens rustig deze pagina met informatie over Hiking-site.nl!
[home] [linken naar Hiking-site.nl] [adverteren op Hiking-site.nl]

Ga terug   Hiking-site.nl prikbord > Discussie: materialen

Discussie: materialen Praat met andere bezoekers van de site over materialen, onderhoud en ervaringen.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 10 August 2012, 10:25
Tommy Tommy is offline
Member

Standaard Zomerslaapzak phd of birdland?

Ik ben op zoek naar een lichtgewicht zomerslaapzak met een waterafstotende buitentijk. Nu zit ik te twijfelen tussen de PHD Minim 300 drishell (tijdens de summersale in september) en de Birdland Serai Ultra I.

In beide slaapzakken zit 300 gram dons en ze hebben beide een comfort temperatuur van 0 graden. Hierbij neem ik aan dat birdland (700 cuin) europese cuin-waardes gebruikt en PHD (800 cuin) amerikaanse.

Op outdorado is die Birdland slaapzak 199 euro, wat volgens mij wel een stukje goedkoper is dan de prijs van die PHD slaapzak. Ook staat er dat de Birdland een waterdichte buitentijk heeft, is er hier iemand die weet in hoeverre dat waar is en of het te vergelijken is met PHD's drishell?

Ook vroeg ik mij af of die Birdland slaapzak een tochtkraag heeft?

Als mensen nog andere tips hebben hoor ik het ook graag!

Groeten,
Tommy
Met citaat reageren
Oud 10 August 2012, 12:55
marla's schermafbeelding
marla marla is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Bekijk bericht
Hierbij neem ik aan dat birdland (700 cuin) europese cuin-waardes gebruikt en PHD (800 cuin) amerikaanse.
Waarom denk je dat? Het is een Brits bedrijf.Hier staat vrij uitgebreid hoe ze hun donskwaliteit/fillpower meten: http://www.phdesigns.co.uk/techdown4.php?
Ik zie trouwens die Minim 300 bij PHD helemaal niet staan, maar ik ken wel iemand op dit forum die hem pas in de Sale heeft gekocht. Misschien weet die meer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy Bekijk bericht
Ook vroeg ik mij af of die Birdland slaapzak een tochtkraag heeft?
Ik neem aan van wel, maar ik zou Birdland even mailen. Ze zijn heel toegankelijk en ik heb er heel prettig mailcontact mee gehad.

Andere tip: ik ben zelf blij met mijn recente ZPacks 20F zak. Als je toch een zomerzak zoekt kun je de capuchon misschien ook wel missen. Scheelt weer gewicht!

Marla
Met citaat reageren
Oud 10 August 2012, 21:24
Tommy Tommy is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marla Bekijk bericht
Waarom denk je dat? Het is een Brits bedrijf.Hier staat vrij uitgebreid hoe ze hun donskwaliteit/fillpower meten: http://www.phdesigns.co.uk/techdown4.php?
Ik zie trouwens die Minim 300 bij PHD helemaal niet staan, maar ik ken wel iemand op dit forum die hem pas in de Sale heeft gekocht. Misschien weet die meer?

Ik neem aan van wel, maar ik zou Birdland even mailen. Ze zijn heel toegankelijk en ik heb er heel prettig mailcontact mee gehad.

Andere tip: ik ben zelf blij met mijn recente ZPacks 20F zak. Als je toch een zomerzak zoekt kun je de capuchon misschien ook wel missen. Scheelt weer gewicht!

Marla
Bedankt voor je reactie
in je link staat dat de fillpower zoals PHD hem meet ongeveer 4% conservatiever is dan met de Amerikaanse methode. De cuinwaarde van die Birdland slaapzak zou op de amerikaanse methode waarschijnlijk ook tegen de 800 zijn.

De Minim 300 is inderdaad alleen te koop tijdens de sales, maar die is volgens mij volgende maand alweer.

Birdland mailen is wel een goede tip, ik denk dat ik dat eens doe!
Met citaat reageren
Oud 11 August 2012, 23:43
David D David D is offline
Senior Member

Standaard

Hey Tommy,

Als het goed is, heb je nog een persoonlijk bericht van me gekregen. Je moet maar zeggen of je er wat van vindt

David
Met citaat reageren
Oud 13 August 2012, 09:32
Avondsterre Avondsterre is offline
Senior Member

Standaard

In het verleden had de Birdland Serai niet standaard een tochtstrip, maar was deze optioneel. Ook extra laten vullen (of alleen extra dons bij de voeten) was altijd in overleg mogelijk. In neem aan dat dat niet is veranderd.

Saskia
Met citaat reageren
Oud 15 August 2012, 08:24
cubeman's schermafbeelding
cubeman cubeman is offline
Senior Member

Standaard

Ik heb twee PHD Minim 300 slaapzakken, eentje met en eentje zonder rits.
Die zonder rits heeft Drishell tijk en die met rits M1 tijk.

Erg fijne slaapzakken.
Ik had de Minim 300 zonder rits al een poosje en heb deze inderdaad in de Sale gekocht samen met een Minim 500 met Drishell tijk.

Wij (mijn vriendin Masja en ik) hebben nu totaal 6 PHD slaapzakken (Masja 1 en ik 5...), een Minimus donsbroek, donsslofjes en een Minimus Pullover.
Allemaal topkwaliteit waar we erg tevreden mee zijn!

PS. Ik ken Marla

Laatst gewijzigd door cubeman; 15 August 2012 om 09:24
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten