Laatste wijziging:

Hiking-site.nl is een site voor actieve buitensporters, wandelaars en hikers die op zoek zijn naar informatie over materiaal, routes, navigatie, EHBO, tips en tricks, avontuur, wandelen, outdoor en buitensporten. Nieuw op deze site?
Lees dan eerst eens rustig deze pagina met informatie over Hiking-site.nl!
[home] [linken naar Hiking-site.nl] [adverteren op Hiking-site.nl]

Ga terug   Hiking-site.nl prikbord > Discussie: wandelgebieden

Discussie: wandelgebieden Weet je leuke routes of wandelgebieden? Deel hier je ervaringen met andere buitensporters.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 15 June 2012, 17:42
Hessel Struik Hessel Struik is offline
Junior Member

Standaard Hiking in Duitsland

Hallo Hiking mensen,
In Juli ben ik van plan met een vriend een weekje te gaan hiken in Duitsland. We zijn op zoek naar een leuk berggebied waar het goed lopen is. Het liefst niet iets in de buurt van Munchen aangezien het 91 euro PP kost om daar te komen. Weten jullie toevallig een leuk gebied met toppen van boven de 1000 meter? (Het liefst boven de 1500M). En als een bonus voorwaarde een plek die in de buurt is van een eurolines stop. Wil al heel lang zo'n soort vakantie doen en hoop dat jullie ideeën hebben.

Met vriendelijke groet,

Hessel
Met citaat reageren
Oud 15 June 2012, 18:33
JB-NL JB-NL is offline
Member

Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hessel Struik Bekijk bericht
Hallo Hiking mensen,
In Juli ben ik van plan met een vriend een weekje te gaan hiken in Duitsland. We zijn op zoek naar een leuk berggebied waar het goed lopen is. Het liefst niet iets in de buurt van Munchen aangezien het 91 euro PP kost om daar te komen. Weten jullie toevallig een leuk gebied met toppen van boven de 1000 meter? (Het liefst boven de 1500M). En als een bonus voorwaarde een plek die in de buurt is van een eurolines stop. Wil al heel lang zo'n soort vakantie doen en hoop dat jullie ideeën hebben.

Met vriendelijke groet,

Hessel
Liften een optie?
Met citaat reageren
Oud 15 June 2012, 23:43
Schoenveter Schoenveter is offline
Senior Member

Standaard Hiking in Duitsland

Als het 91 euro heen en terug naar Munchen is, is dat niet zo duur toch? Ik denk, dat je buiten liften om, weinig goedkoper zult uitkomen, wil je 1500 m hoog kunnen zitten. Ik weet niet of jullie een ov hebben, misschien kun je daarmee tot de grens en dan een Schones Wochenende ticket boeken? Nadeel is dat je alleen met stoptreinen mag.
Maar vakantie kost nou eenmaal geld, dus je zult of je gebiedseisen wellicht moeten bijstellen of je plan even in de ijskast zetten...Beneden de 1000 m hoogte heb je ook hele mooie gebieden.

groetjes,

Mirjam - heeft Japan-plannen in de ijskast gezet...
Met citaat reageren
Oud 16 June 2012, 05:54
EinsteinX's schermafbeelding
EinsteinX EinsteinX is offline
Senior Member

Standaard Vogezen?

Op de website van Eurolines vind ik dat die vanuit de drie grote steden naar Mulhouse in Frankrijk rijden. Is geen Duitsland, weetik, maar dan zit je wel zo ongeveer in de Vogezen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Vogezen_%28gebergte%29) met toppen tussen de 1000 en 1500 meter. Ik heb er nog nooit gelopen, maar wordt hier op HS wel vaak getipt. Routes zou je vrij makkelijk bij een reisgidsen winkel moeten kunnen krijgen.

In Duitsland is de Rothaarsteig, die onder de 1000m blijft, maar toen ik die liep, verbaasde me ik erover hoe alpien het aanvoelde. En dat voor midden Duitsland. Je zou met Eurolines naar Dortmund kunnen en dan vanuit Dortmund met de trein naar Brilon en op de terugweg vanuit Dillenburg weer terug naar Dortmund. Als je een beetje op tijd boekt kun je voor zo'n vijf tientjes treinkaartjes kopen.

Eurolines brengt je ook naar Starssbourg, Frankrijk. Moet je even de grens over en dan sta je in het Zwarte Woud, met toppen tussen 1000m en 1500m. Routes heb je ook daar zou bij de reisgidsenwinkel gevonden. In het Zwarte Woud zou je natuurlijk (een deel van) de 285 km lange Westweg kunnen doen (http://www.top-trails-of-germany.de/).

Eins
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten