Laatste wijziging:

Hiking-site.nl is een site voor actieve buitensporters, wandelaars en hikers die op zoek zijn naar informatie over materiaal, routes, navigatie, EHBO, tips en tricks, avontuur, wandelen, outdoor en buitensporten. Nieuw op deze site?
Lees dan eerst eens rustig deze pagina met informatie over Hiking-site.nl!
[home] [tell-a-friend] [e-cards] [linken naar Hiking-site.nl] [adverteren op Hiking-site.nl]

Ga terug   Hiking-site.nl prikbord > Discussie: materialen

Discussie: materialen Praat met andere bezoekers van de site over materialen, onderhoud en ervaringen.

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 11 July 2010, 13:09
babelfish's schermafbeelding
babelfish babelfish is offline
Senior Member

Standaard

eens met iedereen over budgetten. Als je nog een beginner bent is het verstandig om te beginnen met el cheapo tent. En uiteraard geen gekke reizen te ondernemen waarbij kwaliteit aan je tent wel vereist is. Met een el-cheapo tent kan je ontdekken wat je echt nodig hebt en leer je andere mogelijkheden van duuurdere tenten beter waarderen.

Eureka tenten zijn mooie tenten voor de kleinere portemonnee. zeker geen el-cheapo range, maar ook niet de top. Vaude is ook zo'n tussen merk maar wel iets duurder dan Eureka.

In de U.K. zijn ze ook gek van het budget-merk Vango. daar kan je ook even naar kijken.

Het is wel lastiger in dit segment outer-first tenten te vinden. Daarom gaat deze gesuggereerde eureka het ook niet winnen van mijn Niak.... Je moet namelijk de binnentent apart opzetten.

"Ramble on"
Met citaat reageren
Oud 15 July 2010, 16:06
Nermal Nermal is offline
Junior Member

Standaard

Kijk eens naar de MSR Hubba hubba (eventueel HP uitgave). Alle stokken zitten als 1 geheel samen (1 stok dus zoals je wil :-))en is dus snel en gemakkelijk op te zetten, heeft twee ingangen, mogelijkheid om de buitentent eerst op te zetten, weegt maar iets van een 2kg en valt binnen jouw budget.
Met citaat reageren
Oud 15 July 2010, 19:09
rocus rocus is offline
Member

Thumbs up een nieuwe tent

Beste Toevallige voorbijganger en meedenkers,

Als het over budget gaat dan wil ik even mijn eigen ervaring delen. Heb het eens nagezocht in mijn oude bankafschriften. Vijftien jaar geleden een Wildebeast Mt Inyangani gekocht en die heeft niet alleen maar in de kast gelegen. Destijds voor 499 gulden gekocht.
Deze tent word niet meer gemaakt, maar is een tunneltent voor 2 a 3 personen. Voordeel vind ik de lengte. Je kunt altijd ook nog tassen kwijt aan het voeteneind. Twee ingangen. Symetrische tent. Ook veel binnenruimte door vrij rechte wanden.
Vergelijkbaar met wat nu van Perry Wildebeast te kopen is:
http://www.perrysport.nl/product/out...s-tt/zoek_yes/
Dit vergelijkbare model kost € 179 euro.

Na 15 jaar gebruik begint bij mij nu de coating aan de binnenzijde van het ripstopmateriaal te "verteren" vandaar dat ik me ook aan het rondkijken ben voor een nieuwe tent.
Mag een tent na 15 jaar regelmatig (totaal 150 tot 200 dagen, veel zon in Australie en de Balkan, wind en regen in Nederland en Ardennen)gebruik afgeschreven zijn? ik weet niet hoelang een tent doorgaans meegaat.

Ondergetekende is dus tevreden over Wildebeast (tech-trek) zowel prijs als kwaliteit, opzetgemak, binnenruimte en gewicht.

Groet,
Rob
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
budget, fietsen, tent

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten