| Site-opmerkingen Vertel wat je mist op deze site, wat je goed vindt of wat je anders zou willen zien. Kortom: opmerkingen over de site. |

20 February 2009, 17:31
|
|
Senior Member
|
|
|
|
Uploaden van foto's
Om 1 of andere reden lukt het me weer niet om foto's goed te uploaden. Ik had in een zipje van 7mb 27 foto's staan, na het uploaden krijg je een venster waarbij bij de eerste tien foto's een omschrijving getiept kan worden. Na dat gedaan te hebben klik ik op volgende keer 100 foto's (wil alles tegelijk zien) en verwerken. Kreeg toen een foutmelding.
Nu zitten er nog 20 foto's in de wacht? Hoe zit dat? Ik wil voor die foto's ook de beschrijving veranderen.
En de volgorde van de eerste tien is nu ook weer precies verkeerd om!
grtz
Henk
|

20 February 2009, 17:41
|
 |
Administrator
|
|
|
|
RE: Uploaden van foto's
Henk,
Ik zou even moeten kijken, maar volgens mij is de 7Mb gewoon te groot. Zelf verklein ik mijn foto's altijd eerst, omdat toch geen mens ze op postformaat wil bekijken. Vervolgens maak ik zips van maximaal 1,5 Mb, omdat dat lekker snel werkt.
De volgorde van de foto's kun je gewoon zelf bepalen: onderaan het scherm van elk album staat de sorteersleutel.
Raymond

21 February 2009, 10:46
|
|
Senior Member
|
|
|
|
Heb het nog een keer geprobeerd met nog verder verkleinde foto's, zipje is nu 1.73mb. Dit is de melding:
Fatal error: Allowed memory size of 50331648 bytes exhausted (tried to allocate 33484 bytes) in /home/hikingsite/html/www.hiking-site.nl/fotoalbums/image-inc.php on line 116
grtz
Henk
|

21 February 2009, 11:27
|
 |
Administrator
|
|
|
|
Ai, da's inderdaad een vage melding die af en toe opduikt als men grotere foto's probeert te uploaden. Ik zeg 'af en toe', want soms lukt het direct erna met exact dezelfde foto wel. Vandaar ook dat ik de fout nog niet heb kunnen ontdekken en verhelpen :(
Mail anders je zipje gewoon even deze kant op, dan zet ik 'm rechtstreeks op de server.
Raymond

23 February 2009, 19:48
|
|
Junior Member
|
|
|
|
Raymond, tijdens de WWH had ik bij fotoquiz 207 dezelfde foutmelding.
Fatal error: Allowed memory size of 50331648 bytes exhausted (tried to allocate 14592 bytes) in /home/hikingsite/html/www.hiking-site.nl/fotoalbums/image-inc.php on line 116
Heb nu nog steeds 2 foto's in de wacht staan. Heb voor het gemak de foto voor de quiz maar op flickr gezet.
|

23 February 2009, 20:33
|
 |
Administrator
|
|
|
|
Waarschijnlijk ook een geval van een te grote foto. Mensen klikken zelden op de uitvergrotingen, dus een foto groter dan 1024 pixels hoog of breed uploaden is zonde van je tijd. Kun je ze beter allemaal in een batch verkleinen en daarna uploaden. Dat gaat een stuk sneller én foutloos :)
Raymond

7 March 2009, 17:57
|
|
Senior Member
|
|
|
|
Nog steeds problemen. Er lijkt een verband te zijn: Telkens bij het verwerken van de laatste serie foto's, als dat er minder zijn dan het aantal dat onderaan staat (standaard 10), dan geeft ie die foutmelding.
Voor de duidelijkheid, ik heb nu alle foto's verkleind tot ongeveer 640x480 en in zipjes van onder de 1.5mb.
Het lijkt dus toch een bug helaas.
Die foto's van de WWH die laatst bleven hangen in de wachtrij, kwamen er nu weer bij te staan, dus die zijn waarschijnlijk nu goed terecht gekomen.
grtz
Henk
|

8 March 2009, 09:49
|
 |
Administrator
|
|
|
|
Ik heb inmiddels een update klaar staan. Zal proberen die deze week te implementeren!
Raymond
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|