Slechte service Campz

Discussie in 'Discussie: buitensportzaken' gestart door Opruumte, 25 apr 2017.

  1. Opruumte

    Opruumte New Member

    Ik heb een zeer slechte ervaring met campz. Van één van de wandelschoenen, hanwag belorado laag, van mijn zoon is na acht maanden gebruik het onderste veterlusje geknapt op de naad, dus niet op de plaats waar de veter langs slijt. Volgens campz is dit slijtage en dus geen garantie, zelfs al geeft Hanwag zelf een jaar garantie op dit soort dingen. Dit is, met twee kinderen, het eerste paar schoenen dat 'versleten' is voordat de kinderen eruit gegroeid zijn.....

    Kortom: waardeloze service en wij kopen er niets meer.
     
  2. Golok

    Golok Well-Known Member

    In elk geval, welkom.
    Op het platform bestaat ook de mogelijkheid om je mening te geven over 'buitensportwinkels'.
     
  3. hyz

    hyz Well-Known Member

    Wat zegt Hanwag er zelf over?
     
  4. BertusS

    BertusS Well-Known Member

    het is niet zo moeilijk als je een rechtsbijstandverzekering hebt, hun voorwaarden zijn:

    Wat is de duur van de garantieperiode?
    De garantietermijn bedraagt 24 maanden op gekochte producten en begint met de overgave van de producten. Uitgesloten van de garantie zijn schaden die op natuurlijke slijtage of op oneigenlijk gebruik van het product terug zijn te voeren.

    en dit geldt voor heel Europa, dus hun moeten aantonen dat het in dit geval oneigenlijk gebruik dan zou zijn.
    Bij een product mag men er vanuit gaan dat deze enige tijd kan worden gebruikt en niet na een periode binnen de garantie termijn defect raakt. In dit geval staan nergens aangegeven iets over gebruikersfout of slijtage. Van een duurder product mag men er vanuitgaan dat de gebruiksduur de garantie termijn makkelijk haalt.
    Kijk op internet of er meer degelijke defecten van dat merk zijn, dan sta je sterker.
    Ik ben benieuwd, succes
     
  5. aqdennis

    aqdennis Well-Known Member

    Bertus, waar haal je die 24 maanden vandaan? Ik zie dat zo snel niet staan op de website van CampZ.

    Dat dat voor heel Europa geldt is onjuist: er is een Europese richtlijn mbt de minimale garantieperiode, maar die individuele lidstaten kunnen zelf besluiten of ze deze richtlijn overnemen of niet. Nederland heeft dat NIET gedaan, maw er bestaat geen minimale wettelijke garantietermijn. De Nederlandse wet zegt alleen dat de garantietermijn in verhouding moet staan met de levensduur van het gekochte artikel. Maar wat die verhouding is zegt de wet niet (en wat is de typische levensduur van een paar schoenen?).

    Maw garantie claimen na 1 maand is waarschijnlijk een no-brainer. Maar na 8 maanden....als de producent een typische levensduur van 3 jaar aanhoudt voor schoenen dan is 8 maanden ruim 20% van de levensduur en kan het een welles-nietes discussie worden of dat in verhouding is of niet....

    Het is te proberen om de schoenen naar Hanwag te sturen. In principe moeten ze bewijzen dat het slijtage of oneigenlijk gebruik is. Maar ze kunnen zich beroepen op het feit dat na 8 maanden de garantie verlopen is in verhouding tot de levensduur van de schoenen. En dan heb je dus niks....

    Groetzels,
    Dennis
     
  6. Peter Meier

    Peter Meier Well-Known Member

    Dit staat op de Hanwag.nl site zelf:

    9. Garantie
    9.1. We bieden een garantieperiode van 2 jaar aan die ingaat met de ontvangst van de artikelen. Gedurende deze tijd zullen we alle fouten verhelpen die onder de wettelijke garantieverplichting vallen. U kunt vragen om het verhelpen van de fout of de levering van een foutloos artikel, hoewel het recht om te kiezen kan worden beperkt door de bestaande wettelijke voorwaarden.

    Indien het niet mogelijk is voor vervanging te zorgen, kunt u ervoor kiezen om het koopcontract te ontbinden of een korting te accepteren. De garantie is niet van toepassing op beschadigingen die zijn veroorzaakt door onjuist gebruik of het gevolg zijn van normale slijtage.

    9.2. In geval van een goedgekeurde klacht vergoeden wij de kosten van de retourzending.

    9.3. Om uw recht op garantie te doen gelden en een vooruitbetaald verzendlabel te ontvangen, kunt u contact opnemen met onze customer service via e-mail (customerservice@hanwag.com) of telefonisch 0031 (0)36-5359414.

    9.4. Let op dat we alleen artikelen accepteren die zijn gekocht bij onze online winkel.

    Zie: http://www.hanwag.nl/algemene-voorwaarden

    9.4 vind ik wel apart.
     
  7. aqdennis

    aqdennis Well-Known Member

    Ah, de website van Hanwag, niet die van Campz.

    Maar goed, je hebt er nog steeds weinig aan. Wettelijk moet hanwag bewijzen dat het om onjuist gebruik of slijtage gaat, maar dat loopt altijd uit op hun woord tegen jouw woord....

    Wat wel interessant is dat je alleen dingen rechtstreeks naar hanwag kan sturen die bij hen online besteld zijn? Dat opent mogelijkheid om bij hanwag een klacht in te dienen tegen campz dat ze weigeren de klacht in behandeling te nemen hoewel de voorwaarden van hanwag suggereren dat de klacht mogelijk wel terecht is....

    Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
     
  8. B@se

    B@se Member

    Mijn ervaring (ook van de anderekant van de de lijn) fototje maken, verhaal duidelijk opschrijven en doorzetten naar het merk zelf. Dan hoor je vanzelf wat er wel en niet kan. De meeste merken zijn wel aardig coulante zijn.

    Succes

    Bas
     
  9. Opruumte

    Opruumte New Member

    Goedenavond allemaal,

    Dank voor het meedenken. De garantie loopt via de verkoper en die zijn in dit geval dus tamelijk halsstarrig. Ik ben - als ik niet wandel - jurist, maar dit is een typisch geval van het beroemde verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen en zie dan maar eens je recht te halen bij een webshop. Ik wil deze ervaring graag delen.

    Groeten,
    Hans
     
  10. Golok

    Golok Well-Known Member

    Zoals Bas aangaf zou ik het direct bij de fabrikant proberen. Soms is het tactisch beter om een beetje onnozel te zijn. Ik kan me daarnaast ook niet voorstellen dat ze hier blij mee zullen zijn. Het is toch een stuk vertrouwen in de kwaliteit van het merk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. marla

    marla Well-Known Member

    En dan even praktisch ... is dat lusje misschien te repareren bij een schoenmaker?

    Marla
     
  12. B@se

    B@se Member

    @ Hans,

    natuurlijk klopt het dat je de consumenten garantie moet verkrijgen van de wederverkoper aan de consument, de fabrieks garantie mag hier geen beperkende clausules etc voor bevatten. Echter kan de fabrieks garantie een uitbreiding bieden op de consumenten garantie. En mijn ervaring op dit gebied komt van twee kanten, een als consument en een als vanuit de fabrikant. Het loont in dit geval zeker om de moeite om contact op te nemen met Hanwag, ook al passeer je daarmee de wederverkoper. Maar dit klinkt inderdaad niet als een heel wel willende verkoper, slechte reclame...

    Succes

    Bas
     
  13. BertusS

    BertusS Well-Known Member

    gewoon van de site van Campz, hun omschrijving onder garantie
     
  14. BertusS

    BertusS Well-Known Member

    Mijn ervaring is dat als een vrouw garantie claimt deze vaker krijgt toegewezen dan ik zelf.

    als het dan niet lukt, rechtstreeks bij hun leverancier de claim uitleggen en duidelijk aangeven daj je geen garantie krijgt toegekend van de winkel.
     
  15. aqdennis

    aqdennis Well-Known Member

    Als het zo gewoon was had ik het niet gevraagd. Ik op de (mobiele) site van campz dus niets/nada/noppes/nichts/rien/niente vinden over garantie. Ook niet in de algemene voorwaarden...

    Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
     
  16. BertusS

    BertusS Well-Known Member

Deel Deze Pagina