Gezocht: alternatief voor ontbijt & lunch met Jimmy Joy/Joylent shake

Discussie in 'Discussie: koken en voeding' gestart door Thomas Berggeit, 21 jul 2017.

  1. Thomas Berggeit

    Thomas Berggeit New Member

    Voor mijn meerdaagse hikes nam ik tot nu toe altijd voor ontbijt en lunch Jimmy Joy (vroeger Joylent) mee.

    Wat is het? Poeder waarin alle benodigde voedingsstoffen zit die je mengt met water en drinkt als een shake. Het is vnl. bedoeld voor mensen die niet willen/kunnen koken.
    Waarom? Praktisch (gebruik) en efficient qua gewicht (gunstig gewicht/kcal).
    Shakebeker met 500ml water + poeder + shaken = drinken.
    1 zak = 3 maaltijden
    1 maaltijd = 175gr = 704 kcal
    Nadeel? Eentonig na enkele dagen.

    https://www.jimmyjoy.com/?gclid=Cjw...xPxLYvG8qWyFxRkftxf1y3JZ2mXBRc3hoCScwQAvD_BwE

    Aangezien het vloeibare eten na 4/5 dagen eentonig wordt, heeft het lichaam behoefte aan iets anders.
    Op zoek naar een alternatief dus.

    Dus: WAT ETEN JULLIE VOOR ONTBIJT & LUNCH?
    Belangrijkste eis is voor mij gewicht.

    Alvast dank!

    PS:
    De discussie of in Jimmy Joy alle voedingsstoffen zitten, laat ik even buiten beschouwing. ;)
     
  2. aqdennis

    aqdennis Well-Known Member

    Dat hangt af van de trip.
    Volgende week ga ik naar de Jura, daar weet ik dat ik iedere dag door diverse dorpjes kom dus haal ik gewoon brood bij de bakker.

    Maar als dat geen optie is heb ik nog favorieten als papmix (mageremelkpoeder, havermout, choconibs en noten) waar alleen heet water bij hoeft. Lekker in de winter. Of gewoon hardkeks/fruitkeks.

    Groetzels,
    Dennis

    Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
     
  3. Thomas Berggeit

    Thomas Berggeit New Member

    Dank!
    We zijn graag zelfstandig en in de natuur, dus we nemen graag zelf alles mee.

    Die papmixen waar je het over hebt, koop je die? Of maak je ze zelf? Ik koop ze het liefst.
    Klinkt overigens prima als ontbijt idd, lekker.
    Ik heb 1x Summit to eat oat meal raspberry geprobeerd. Prima te doen =]
     
  4. aqdennis

    aqdennis Well-Known Member

    Ik maak het zelf.....als melkpoeder gebruik ik Elk. Verder standaard havermout, notenmix en krokante muesli. Choconibs hebben ze meestal bij de refornafdeling in de supermarkt of de natuurwinkel. Ah, en je kan er nog wat poedersuiker of zoetstof bij gooien als je dat lekker vind.

    Thuis in porties verdelen en in ziplocks doen of gewoon een grote nalgene fles...

    Groetzels,
    Dennis

    Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
     
  5. Thomas Berggeit

    Thomas Berggeit New Member

    Goede tips! Thankss
     
  6. Max2015

    Max2015 Member

    @ thomas: eb jij ooit die bars geprobeerd van dat merk dat je noemde? Het is wel een enorme klok die 500 cc die je moet opdrinken ermee en dat moet je dan ook nog bij je hebben?
     
  7. Thomas Berggeit

    Thomas Berggeit New Member

    Hmmm is wel een goeie, eens proberen voor mijn volgende reis.
    384kcal, klinkt als een aardig ontbijt. 2 bars zijn dan voor mij een (ruim) ontbijt ;) (genoeg iig om te gaan lopen)
     
  8. hyz

    hyz Well-Known Member

    Is dat vergelijkbaar met https://jakefood.com/ ?

    Link naar de hiking-site ontbijtpap®. In de winter neem ik (spek) pannekoeken mee als lunch. Gemaakt met extra veel margarine en stroop in het beslag.
     
  9. Wazzup

    Wazzup Member

    Muesli met melkpoeder is altijd wel een aardig ontbijt. Muesli kun je zo gevarieerd maken als je wilt (nou ja het blijft muesli, maar toch)

    En voor avondeten is gevriesdroogd poedervoedsel toch ook wel een optie. (eventueel aangevuld met het een of ander).
     

Deel Deze Pagina