Zoekresultaten

1. hesta

camping probleemje

Ik heb de eerste week van oktober nog een dag of 5 vrij en wilde dan gaan lopen. Liefst had ik nog een stuk van het drenthepad gedaan. Maar daar zijn de campings al dicht of ik betaal voor mezelf en de rugzak 20 euro of meer. Wildkamperen heb ik in alleen een keer in Ierland gedaan, en heeft...
  2. hesta

zelf een slaapzak maken

Het is al weer een tijdje geleden dat ik zelf aan het knutsellen ben geweest. Maar al wel een tijd op zoek naar een ul deken slaapzak. Helaas niet te vinden. Kan hem laten maken bij cumulus, maar kan natuurlijk ook uit de minst fijne slaapzak het dons halen en overdoen in de nieuwe. Heeft iemand...
  3. hesta

Polen

Even een tijdje afwezig geweest maar nu weer nieuwe plannen. Op dit moment ben ik een vakantie aan het plannen in Noord Polen, de provincies west Pommeren en Pommeren. In principe ga ik fietsen. Maar de fiets is nog niet compleet en in elkaar en mijn vakantie word mei ipv augustus. Dus of dat...
  4. hesta

Groeten uit Ierland van een geroosterde pakezel

Ga je naar Ierland wandelen, omdat het daar meestal niet zo warm is. Kom je in de warmste en droogste zomer terecht die ze sinds lange tijd hebben gehad. Ben hier nu 3weken en heb nog een week te gaan. Ik geniet. Ook al ben ik aardig geroosterd in dit open landschap. Heb wel ontdekt dat...
  5. hesta

Wat die je op een rustdag

Ja wat doe je? Een beetje rond hangen op de camping en bedenken hoe je het Frontpack functioneler kan maken. Dan bedenk je dat de scheidingsflap in de osprey rugzak je hopeloos irriteert. En waarom wachten tot thuis met eruit knippen. Nu heb ik een lapstof, band en ik heb ergens naald en...
  6. hesta

Rugzak word frontpack

Even met wat materiaal wat ik had liggen mijn kleine rugzak aan de grote gemaakt. Hopelijk werk het.
  7. hesta

o, nee heb ik het toch gedaan

Zucht, vandaag toch weer een tent bij gekocht. nr 5 Had ik hem nodig? Echt niet!!. Heeft hij iets wat de andere niet hebben? ja Ik heb een sierra designs Lighthing 2 gekocht helaas niet de lichte versie maar met 60% korting kon ik hem niet laten liggen. Ben al in het bezit van een wechsel...
  8. hesta

verkrijgbaarheid spiritus ierland

Ik weet inmiddels wat ik ga doen. Als ik het boeken van een vliegticket goed heb gedaan vertrek ik op 16 juni naar Cork in Ierland. Voor het eerst heb ik het probleem dat ik geen druppel brandstof mee kan nemen. Het liefst neem ik mijn spiritus brander mee. Maar kan nergens vinden of en waar ik...
  9. hesta

estland of slovenië

Ik ben me aan het orienteren op de zomer vakantie en dan zoek ik eigenlijk altijd een beetje buiten de bekenste routes. Zo kwam ik via youtube filmpjes op hiken in Estland. En deze route lijkt me wel wat. http://loodusegakoos.ee/hiking-route/oandu-ikla-375-km begin en eindpunt goed...
  10. hesta

soep drogen gelukt

Ik had nog een gekregen pompoen liggen en al een paar porties pompoensoep in de vriezer. Weggooien is zonde. Dus toch maar weer soep gekookt. Alhoewel soep? Alle ingredienten in dezelfde hoeveelheid dan anders gebruikt behalve het water(boullion) dit heb ik maar heel weinig gebruikt. Gevolg een...
  11. hesta

kamperen met 2 honden

Net begonnen met Bommel aan de tent te wennen, (ging goed trouwens. Met de trein mee ook.) Nemen we er een 2e hond bij. Een pup van een maand of 4,5. Maar de plannen blijven ongewijzigt ik wil in het voor en najaar met beide honden kunnen kamperen. Nu mijn vraag, maar wil ook graag ervaringen...
  12. hesta

Wat is vakantie plannen toch zwaar

Nu wij een hond hebben moeten we de hele vakantie op nieuw inrichten. Zou ik samen met mijn zoon naar Noorwegen gaan maar ja 3 weken met de hond kamperen is waarschijnlijk nog niet haalbaar. Had ik eindelijk wat wandelroutes rondom Drammen voor een dag of 10 heb ik ineens 21 dagen om te lopen...
  13. hesta

nieuw trainings/wandelmaatje

Na 2 jaar zonder zijn we tussen kerst en oud en nieuw hopeloos verliefd geworden op deze griekse asielzoeker. Helaas hebben de vorige eigenaren vergeten dat een pup een puber word en lastig en energiek. En omdat deze meneer graag de clown uithangt, nam hij gewoon de leiding over. De opvoeding is...
  14. hesta

trailrunners gezocht

Ik ben op zoek naar een winkel waar ze een behoorlijk assortiment aan trailrunners of andere lage wandel schoenen verkopen. Het liefst redelijk tot goed bereikbaar met het ov. Waarom vraag ik dit. Ik heb een best moeilijke pasvorm en al verschillende wandelschoenen uit geprobeerd, mat altijd...
  15. hesta

Wandelen Zuid Noorwegen

Zomer 2017 wil mijn zoon een vriendin in Noorwegen bezoeken. Omdat ik ook nog eens naar Noorwegen wil. Willen we samen heen en weer reizen. Zijn eindbestemming is Drammen voor 2 weken. Nu zoek ik wandelroutes , trektocht in de omgeving. Visitnorway vind ik alleen maar dagtochten. Heeft iemand...
  16. hesta

Even lol dit kook zet

Even wat lol vanmiddag een brander, van limonade blikjes gemaakt en een pan standaard en omdat we geen zin hadden de pan van zolder te halen een blik als pan gebruikt. En een potje thee gezet het werkte ook nog totaal 120 gram.
  17. hesta

luxemburg

vandaag het startpunt voor de vakantie vastgesteld. Eind april ga ik met mijn zoon een weekend naar Luxemburg(stad) vandaar uit gaat hij met de auto naar huis en ik zou met het openbaar vervoer naar Clervaux gaan om dan via de GR 57 naar Luik en evt verder richting Nederland te lopen. Het...
  18. hesta

nieuwe tent

Dit weekend mijn nieuwe tent uit geprobeerd. Helemaal blij mee. Voldoende ruimte en beschutter dan mijn tarp.
  19. hesta

Prima service bever/ primus

In het voorjaar mijn ca 9 jaar oude primus omnifeul weggebracht voor reparatie. Reparatie was goed uit lgevoerd, en de sproeier vervangen. Leuk maar helaas was het schroefdraad stuk en zat ik in mijn vakantie met een brander die niet bruikbaar was. Na mijn vakantie opnieuw brander weggebracht...
  20. hesta

te koop aangeboden tent en schoenen

Ik bied mijn hanwag tatra lady wide aan mt 40 of 6.5 aan. (b schoen) op deze schoenen is weinig gelopen. Een paar keer door de sneeuw naar mijn werk en op de laatste winterhike. Behalve dat ze te klein zijn geworden kan ik er ook niet lekker op lopen...
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):