Exped Poll, tevreden of niet?


Heeft U een Exped mat?


  • Totaal aantal stemmers
    74
Hallo Hiking site leden,

Omdat er in de afgelopen periode veel discussie is geweest over de exped mat(ten) is het slim om te verzamelen hoeveel goede en minder goede evarvaringen er zijn.
Alvast mijn dank voor het invullen.

Heb je meer Exped matten waarover je niet tevreden bent, stuur mij dan met Personal Conversation een berichtje. Alle gegevens zal ik verzamelen en ook met Exped delen.
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

ben je terug van vakantie, hierbij een update over de poll,

tot dusver zijn er 21 mensen die hebben ingevuld, waarvan er 76% tevreden zijn over de exped mat
en 4 mensen met een issue met de exped mat.
Ben benieuwd of er nog stemmen meekomen.
 
Tis qua delaminatie of openbarsten van de banen een beetje mosterd na de maaltijd. Vanaf de huidige generatie LOTnummers is het binnenwerk versterkt wat de bulten moet tegengaan.
 
Interessant om te weten is degene met een probleem, of die al garantie hebben geclaimed? Ik heb hier nog weinig/geen negatieve berichten gelezen over de service. Als alle problemen door de fabrikant worden opgelost, is het niet echt een probleem toch?
 
Mijn eerste exped downmat had nog een normaal ventiel en geen interne pomp. Die begon dons te verliezen door het ventiel heen. Gewoon kunnen inruilen voor een nieuwe versie met andere ventielen en interne pomp.

Getypt met veegtelefoon
 
Als alle problemen door de fabrikant worden opgelost, is het niet echt een probleem toch?

Egens in de Vogezen op een kapotte mat liggen is nog steeds een probleem, ook al weet je dat je 3 weken later als je thuis bent een nieuwe krijgt. Dan kan je namelijk of de rest van de trip op de grond liggen of in de auto springen (als je die in de buurt hebt) naar Straatsburg om voor de rest van de vakantie een goedkoop matje te kopen.....waarvan je je dan weer moet afvragen of je dat van de reisverzekering terug krijgt.

Groetzels,
Dennis

"Goede service is geen vervanging voor een slecht produkt"
 
Interessant om te weten is degene met een probleem, of die al garantie hebben geclaimed? Ik heb hier nog weinig/geen negatieve berichten gelezen over de service. Als alle problemen door de fabrikant worden opgelost, is het niet echt een probleem toch?

er staan 3 personen met goed opgelost door de leverancier, van de 4 defecten.
 
Ik heb trouwens de downmat en de synmat ul. denk 5 en 2 jaar oud. Beide zonder problemen.
Ik moet wel zeggen dat ze niet intensief gebruikt worden.
 
Ik heb vijf exped matjes, slechts een keer een probleem gehad met eentje. Dus heb ik lekker toch eenmaal Ja en ik ben er tevreden mee ingevuld, blijf niet gaan ;-)
 
Gezien de problemen die hier in het verleden frequent zijn opgedoken ben ik bewust nooit overgestapt op Exped, ookal omdat ze dus stuk gaan in de vakantrie. Ik ben nog altijd blij met mijn TAR's

Goede service of niet, daar heb je tijdens je trip niets aan.
 
In totaal hebben we 6 Exped matten in het gezin.
Tot op heden nog nooit problemen gehad terwijl de oudste matten al ruim 6 jaar oud zijn. We slapen er gemiddeld 6 weken per jaar op dus ....
Een vriend van mij had een probleem met de banen en dit is meer dan perfect opgelost door Exped.
 
Ik heb een exped synmat ul 7 s en deze via deze site gebruikt gekocht, dit jaar zijn 2 van de verticale banen gede
DSC03817.jpg
eltelijk los gekomen zodat de mat nu bulten vertoont. Omdat ik geen originele aankoopbon heb, niet weet hoe oud de mat precies is heb ik dus ook geen leverancier waar ik om service kan vragen.
 
Ik had een soortgelijk probleem omdat ik mijn mat in het buitenland had gekocht. Ik heb toen contact opgenomen met de importeur van Exped (Jongejans Trading) en zij hebben toen aangeboden om 'm gratis te vervangen......
Misschien kan je dat ook proberen?

Groetzels,
Dennis

Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk
 
Ik had een soortgelijk probleem omdat ik mijn mat in het buitenland had gekocht. Ik heb toen contact opgenomen met de importeur van Exped (Jongejans Trading) en zij hebben toen aangeboden om 'm gratis te vervangen......
Misschien kan je dat ook proberen?

Groetzels,
Dennis

Sent from my HTC Desire 626 using Tapatalk

Bedankt voor je tip, ik zal ze eens een mail sturen met foto's erbij.
thanks
 
Het is natuurlijk een defect wat niet mag gebeuren. Dus waar je hem vandaan hebt is irrelevant. Het lijkt me dat je hem bij een dealer waar je een beetje goed contact mee hebt ook wel kan laten opsturen.
 
Heb precies hetzelfde probleem bij dezelfde mat als Walter. Heb na 4 jaar maar een nieuwe gekocht. Dit keer met luchtzak erbij. Mogelijk dat vocht (door opblazen) de schotten meer belast dan zou moeten? Ik neem het zekere voor het onzekere. Iemand een idee of de wijze van opbergen nog een rol kan spelen? Ik bewaar de mat eigenlijk altijd opgerold.
 
Geen idee of vocht invloed heeft op de lasnaden. Die zijn immers thermisch gelast (warm maken opdat delen van materiaal in elkaar smelten). Dat proces is best wel lastig, te heet en de boel gaat stuk.

Over opslag: alle matjes waar isolatie in zit kunnen het beste opgeblazen opgeborgen worden. De structuur van de isolatie blijft daardoor beter en evt. ingesloten vocht kan tijdens opslag verdampen wat bij inpakken weer uit de mat wordt gedrukt.

Ook met zak oppompen komt er vocht in. Er zit altijd vocht in de lucht. Maar het is wel veel minder dan met de mond.

Getypt met veegtelefoon
 
Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):

banner 468x60
Beleef jij plezier aan Hiking-site.nl?
Overweeg dan een (eventueel maandelijkse) vrijwillige donatie te doen via onderstaande knop:


Steun Hiking-site.nl door aankopen te doen via de volgende links (een kleine commissie op aankopen zijn de verdiensten):


banner 468x60
Bovenaan