Home » Materialen » Materiaal-nieuws » Nieuws-item

VAUDE werkt samen met internationaal reparatieplatform iFixit om repareren te promoten

VAUDE werkt samen met internationaal reparatieplatform iFixit om repareren te promotenEen scheur in je favoriete jas, een gebroken gesp aan je rugzak, afgesleten wielen onder je reistrolley. Wie kent het niet? Of je het nu outdoor of dagelijks om het huis gebruikt, zelfs de beste producten kunnen wel eens stuk gaan of op een dag gewoon op zijn. De vraag is dan: wat te doen? VAUDE zegt: repareren - en wel helemaal zelf. Per direct stelt VAUDE als Europees outdoormerk reparatiehandleidingen op het internationale online-platform iFixit ter beschikking. Zo kunnen klanten eenvoudige reparaties aan VAUDE-producten zelf uitvoeren en indien nodig de daarvoor benodigde reserve-onderdelen of gereedschappen bestellen. Dit doet de outdoorfabrikant als aanvulling op de eigen reparatieservice en zet zo een volgende stap in haar duurzaamheidsconcept.

Een defect product betekent voor VAUDE nog lang niet dat daarmee de levensduur van het product beëindigd is. De eigen reparatieservice van VAUDE verhelpt al jarenlang kleine en grote beschadigingen, vervangt defecte onderdelen en verlengt daarmee de levensduur van favoriete buitensportproducten. Verschillende reparaties kunnen, met een beetje slim handwerk, ook prima zelf worden uitgevoerd. Wie plezier heeft in naaien en repareren en daarbij ook nog eens duurzaam bezig wil zijn, vindt praktische ondersteuning in de nieuwe "Do-it-yourself"-reparatiehandleidingen. Indien daarvoor vervangingsonderdelen nodig zijn, kunnen deze via de samenwerkingspartner iFixit online direct besteld worden en thuis of naar de dichtstbijzijnde dealer worden gestuurd. De klant bespaart zo tijd en inspanning, omdat een defect product niet naar de fabrikant teruggestuurd hoeft te worden.

VAUDE hecht waarde aan een lange levensduur van producten
Het thema duurzaamheid loopt bij VAUDE als een "groene draad" door de gehele onderneming. VAUDE-producten worden zo milieuvriendelijk en eerlijk mogelijk gefabriceerd. Bij de keuze van materialen en bij de bewerkingstechnologieën wordt veel waarde gehecht aan de hoogste kwaliteit en een lange levensduur van de producten. Al bij de productontwikkeling wordt erop gelet, dat slijtende onderdelen vervangen kunnen worden en defecten gemakkelijk kunnen worden gerepareerd. Want hoe langer een jas of tent in gebruik blijft, des te beter is de ecobalans van dat product. Als gebruiker heb je een beslissende invloed op de levensduur van een product. Een goed onderhoud is juist bij hoogwaardige functionele producten beslissend. Om de bijzondere eigenschappen, zoals bijvoorbeeld door wassen of impregneren behouden te laten blijven, moet je weten waarop je moet letten. Vaak zijn ook kleine reparaties van slijtende onderdelen nodig om een product langer te kunnen blijven gebruiken. Met behulp van het platform iFixit ondersteunt VAUDE haar klanten om deze zelf uit te voeren. "In het ideale geval letten fabrikanten er al bij het ontwerp op dat hun producten goed te repareren zijn en bevorderen ze dit middels het beschikbaar maken van reparatiehandleidingen en vervangingsonderdelen. VAUDE behoort tot deze fabrikanten, zodat we bij iFixit zeer verheugd zijn met deze samenwerking", aldus Matthias Mayer, Managing Director van iFixit Europe.

Samenwerking met iFixit
Dingen te repareren is in veel facetten van ons dagelijks leven in de vergetelheid geraakt. Maar steeds meer mensen ontwikkelen een sterker bewustzijn voor een duurzame levensstijl, denken na over de verspilling van middelen van de wegwerpmaatschappij en denken meer na over de waarde van een product. Om lievelingsproducten zo lang mogelijk te behouden, biedt het online platform iFixit gemakkelijke handleidingen en vervangingsonderdelen voor veel producten. Dit komt overeen met de duurzaamheidsfilosofie van VAUDE. Daarom stelt de outdoorfabrikant per direct reparatie- en onderhoudshandleidingen op iFixit ter beschikking, die continue aangevuld worden. Aan de hand van foto’s en korte video’s wordt elke reparatie stap voor stap duidelijk verklaard. "We vinden de "Do-it-yourself"-gedacht absolute klasse – daarom hebben we samen met iFixit reparatiehandleidingen voor veel VAUDE-producten samengesteld. Het doet ons plezier als onze producten daardoor nog langer gebruikt kunnen worden", aldus Hilke Patzwall, CSR-manager bij VAUDE. Wie ondanks de handleidingen hulp bij de reparaties nodig heeft, kan zich via de dealers tot de VAUDE-reparatieservice wenden. Op het hoofdkantoor in Tettnag bekommert zich een 15-koppig team met toegang tot een omvangrijk aanbod aan vervangingsonderdelen om allerlei reparaties.

Over iFixit
Veel mensen willen hun kapotte spullen repareren; vaak hebben ze daar echter niet de middelen toe. Met speciaal gereedschap en kosteloze stap-voor-stap handleidingen minimaliseert iFixit de drempel om te repareren. Het daarbij ontstane aanbod voor reparaties reikt van auto’s via elektronica en kleiding tot aan tenten, zodat mensen wereldwijd toegang hebben tot de benodigde handleidingen om hun zaken te repareren, in plaats van weg te gooien. iFixit werd in 2003 in Californië door Luke Soules en Kyle Wiens opgericht. De Europese tak bestaat sinds 2013 en ondersteunt sindsdien de Duitse community en de fans in andere EU-landen vanuit het hoofdkantoor in Stuttgart. Van hieruit worden vervangingsonderdelen en gereedschap naar 30 Europese langen verzonden. Inmiddels gebruiken ongeveer 2 miljoen geregistreerde gebruikers iFixit. In Duitsland bezoeken maandelijks meer dan 200.000 gebruikers de iFixit-website. Momenteel zijn er meer dan 20.000 handleidingen voor ongeveer 7.000 individuele producten beschikbaar. iFixit schrijft en publiceert reparatiehandleidingen voor dingen van computers tot auto’s, zodat mensen over de gehele wereld hun hebben en houden kunnen repareren in plaats van weggooien.

Voor meer informatie: http://www.vaude.nl/

Andere recente nieuws-items met betrekking tot Vaude:

Andere recente nieuws-items met betrekking dezelfde productgroep:

Dit materiaal-nieuws kun je gratis opnemen op je eigen site, als je gebruik maak van de RSS-feed: RSS-feed.
Lees hier meer over de Hiking-site.nl RSS-feeds.

Het feit dat producten worden vermeld in de nieuws-items wil niet zeggen dat ze ook daardwerkelijk zijn uitgetest door de beheerder(s) van deze site. De informatie is in bijna alle gevallen beschikbaar gesteld door de fabrikant/importeur.

Reacties op deze pagina: