Renate Loose: Wereldreisgids Thailand
ISBN: 9789018027964
408 pagina's
Uitgeverij: ANWB Media/Boeken

Wereldreisgids Thailand
Renate Loose

De Wereldreisgids Thailand is een zeer praktische reisgids die zich richt op de individuele reiziger die graag meer wil zien dan alleen de standaard toeristische attracties en ook daadwerkelijk iets over het land en diens bevolking zelf wil ontdekken. De gids is overzichtelijk en compleet, voorzien van een grote hoeveelheid kleurenfoto's en kaarten.

Praktische reisinformatie

In deze Wereldreisgids is vooral veel praktische reisinformatie opgenomen, waarmee je als reiziger zelf je route kunt bepalen. In de flap van de cover staat een overzicht van 15 hoogtepunten van Thailand, maar in de gids zelf kun je een veelvoud aan andere interessante plaatsen ontdekken. Daarbij wordt er veel informatie gegeven over lokale restaurants en hotels, maar uiteraard ook de verschillende musea in de directe omgeving van de verschillende bezienswaardigheden. Handig daarbij zijn de aparte blokjes met informatie over openbaar vervoer om op de diverse plaatsen te komen.

Duidelijke inhoudsopgave

Bij een praktische reisgids hoort ook een goed bruikbare inhoudsopgave. En de inhoudsopgave van deze Wereldreisgids is daar een goed voorbeeld van. Het is niet alleen een opsomming van de diverse hoofdstukken, maar geeft bijvoorbeeld ook een overzicht van de diverse thema's die in de gids aan bod komen en een lijst van de diverse kaarten die zijn opgenomen. Daarmee kun je als lezer snel de informatie vinden waar je naar op zoek bent en is de gids ook erg bruikbaar tijdens de reis zelf.

Onderweg met de auteur

Bij elke streek die wordt besproken is een blokje opgenomen dat is getiteld 'Onderweg met de auteur'. Daarin geeft de auteur enkele tips met betrekking tot bezienswaardigheden in de regio die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken. De diversiteit van de in deze blokken beschreven 'attracties' laat zien dat de auteur zelf een zeer brede voorkeur heeft en op die manier eigenlijk voor elk soort reiziger wel interessante bezienswaardigheden weet op te sommen. De extra blokjes met tips bevatten vaak leuke suggesties van activiteiten die je in de betreffende regio kunt doen. Ook deze zijn zeer gevarieerd, van kookcursussen en raftingtochten tot winkelen en culturele fietsroutes.

Veel bruikbare kaarten

In de Wereldreisgids Thailand zijn bijzonder veel bruikbare kaarten opgenomen. Het betreft niet alleen overzichtskaarten van de besproken regio's, maar vaak ook erg duidelijke stadsplattegronden of plattegronden van bezienswaardigheden. Achterin de gids is zelfs een complete mini-atlas opgenomen met kaarten van het hele land. Naast een lijst van de opgenomen kaarten in de inhoudsopgave voorin het boek, is er aan de binnenkant op de achterflap ook een overzichtskaart opgenomen met daarop ingetekend de diverse kaarten uit de gids zelf. Op die manier kun je van algemene kaarten vaak direct doorbladeren naar meer specifieke plattegronden.

Schitterende foto's van een schitterend land

Dat Thailand een schitterend land is om te bezoeken weten veel mensen ook wel zonder dat ze daarvoor deze gids hoeven te lezen. Maar dankzij de vele foto's die zijn opgenomen in deze Wereldreisgids wordt het nog maar eens extra duidelijk gemaakt. Erg prettig daarbij is dat elke foto die in deze gids is te vinden is voorzien van een duidelijke omschrijving met wat er te zien is op de foto. Op die manier weet je direct bij welk stukje tekst de foto precies hoort en wat je kunt verwachten als je daar besproken regio of bezienswaardigheid gaat bezoeken.

Over ANWB Media/Boeken

ANWB Media/Boeken maakt deel uit van de bekende ANWB. De boeken die zij uitgeven zijn vaak van hoge kwaliteit en bedoelt om zowel leden als niet-leden te helpen bij het vinden van leuke bestemmingen, het leren van vaardigheden (rijles, vaarbewijs, etc.) of het beter begrijpen van de natuur (natuurgidsen, etc.).

Er zijn voor dit boek nog geen andere meningen ingezonden. Geef daarom vandaag nog jouw mening over 'Wereldreisgids Thailand' van Renate Loose.

Stappen tellen naar de top (Rozemarijn Janssen)
GPS Wijzer (Foeke Jan Reitsma en Joost Verbeek)