Gillian Price: Shorter Walks in the Dolomites
ISBN: 1852843519
221 pagina's

Shorter Walks in the Dolomites
Gillian Price

Gillian Price weet waar ze over schrijft als ze het heeft over de schitterende pieken van de Dolomieten. Het is immers bijna haar achtertuin en ze heeft er dus behoorlijk wat tochten gemaakt. Voor deze publicatie verzamelde zij een 40-tal wandelingen voor zowel beginners als de meer ervaren bergwandelaars. De routes zijn verspreid over de gehele Dolomieten en van verschillende gradaties voor wat betreft moeilijkheid.

Uiteraard start het boek met een korte uitleg over de Dolomieten. Wat kunnen bezoekers er verwachten aan flora en fauna en waar moet men vooral op letten. Ook komen de basisprincipes van 'weer in de bergen', noodgevallen en eten/drinken aan de orde.

Daarna volgen de routes. Zoals gezegd zijn het er 40, waarbij telkens een vast stramien wordt aangehouden om het overzichtelijk te houden: een gele info-box met informatie over tijdsduur, afstand, zwaarte, kaart en startpunt, vervolgens een korte introductie welke gevolgd wordt door een beschrijving van de route. Elke route is tevens voorzien van een eenvoudige overzichtskaart, zodat je je een beter beeld kunt vormen van de te volgen route.

Het boekje is compact van formaat (pas makkelijk in je zak) en voorzien van schitterende foto's. Alle foto's zijn in kleur en geven een goed beeld van de omgeving, de uitzichten en soms ook de overnachtingsplekken van de routes. Voor mensen die tijd hebben voor een (mid)weekje Dolomieten is dit boekje een prima hulp bij het bepalen van wandelroutes.

Gillian Price woont en werkt met haar man als freelance schrijfster, fotografe en vertaalster vanuit Venetië in Italië. Ze woon dus in de 'buurt' van de Dolomieten en weet waar ze over schrijft. Zij is lid van het Outdoor Writers' Guild om zo ook contact te (blijven) onderhouden met haar collega's. Gillian heeft al een indrukwekkende lijst met publicaties op haar naam staan, onder andere over wandelen op Sicilië, in Toscana, Gran Paradiso en de Italiaanse Alpen.

Er zijn voor dit boek nog geen andere meningen ingezonden. Geef daarom vandaag nog jouw mening over 'Shorter Walks in the Dolomites' van Gillian Price.

De 100 mooiste dagwandelingen in de PyreneeŽn (deel 2) (Ton Joosten)
Bergtochten in Schotland, Wales en Engeland (Jolanda Linschooten)