Guy Mavor: Mexico (Cultuur bewust!)
ISBN: 9789038918358
167 pagina's

Mexico (Cultuur bewust!)
Guy Mavor

Als je als een toerist naar een vreemd land gaat is het handig om iets meer te weten van de mensen die er wonen. Op die manier sla je minder snel een flater in het restaurant, begrijp je beter waarom sommige dingen anders gaan dan je wellicht gewend bent en kun je bovendien ook veel gemakkelijker in contact komen met de plaatselijke bevolking. De serie ‘Cultuur bewust!’ van Uitgeverij Elmar helpt je in die gevallen een flink eind op weg, zoals met dit boek over Mexico.

Leidraad voor gewoonten en etiquette

Dat je met enkel een goede kaart en omgewisseld geld klaar bent voor je verblijf is al lang achterhaald. Tegenwoordig is het -mede dankzij Internet- ook veel makkelijker om meer te weten te komen over je vakantiebestemming. Dit boekje zet echter alle informatie overzichtelijk bij elkaar en doet daarmee de ondertitel ‘Leidraad voor gewoonten en etiquette’ eer aan.

Veel achtergrondinformatie

Om iets te begrijpen van de lokale bevolking en hun gewoonten is het belangrijk om meer te weten over hun achtergrond. Daarom komt bijvoorbeeld ook de geschiedenis van Mexico ruimschoots aan bod en hoe de politiek in het land in elkaar steekt. Er wordt uitgelegd hoe de Mexicanen wonen, wat ze in hun vrije tijd doen en wat ze eten en drinken. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan zaken als lichaamstaal en humor, zaken die bij veel toeristen nog wel eens tot problemen kunnen leiden. Voor zakenlieden is er een speciaal hoofdstuk over hoe men in Mexico zaken doet en waar je als buitenlander op moet letten als je zaken wilt doen met Mexicanen. Communicatie is daarbij van groot belang en dus komt dat ook ruimschoots aan bod.

Intenser beleven van je vakantie

Na het doorlezen van deze gids kun je naar mijn idee veel intenser genieten van je vakantie in Mexico. Mensen die daadwerkelijk op vakantie willen in Mexico en dus ook echt in contact willen komen met de lokale bevolking zijn het aan zichzelf verplicht om zich te verdiepen in de gewoonten en leefwijze van de Mexicanen. Alleen op die manier zul je pas echt genieten van de Mexicaanse gastvrijheid zoals die in het boek wordt beschreven.

Er zijn voor dit boek nog geen andere meningen ingezonden. Geef daarom vandaag nog jouw mening over 'Mexico (Cultuur bewust!)' van Guy Mavor.

Wereldwijzer Roemenië (Joost Kingma)
Fotogids Actie & Outdoor (Bill Hatcher)